۵ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۲۷

وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان:

نقاط مشترک یزد و تاجیکستان در راستای توسعه گردشگری تقویت شود

نقاط مشترک یزد و تاجیکستان در راستای توسعه گردشگری تقویت شود

یزد- وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و گردشگری یزد و تاجیکستان گفت: نقاط مشترک یزد و ایالات تاجیکستان باید در راستای توسعه گردشگری تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله رحمان‌زاده، عصر سه‌شنبه در جریان سفر خود به استان یزد در دیدار با جوانان فعال در حوزه گردشگری استان با اشاره به ویژگی‌های کشور تاجیکستان و آداب و رسوم این کشور اظهار کرد: تاجیکستان به واسطه بهره‌مندی از چشمه‌های بسیار، کوهستان‌های بلند و سرسبز، یخچال‌ها و دریاچه‌های بزرگ در نوع منحصر به‌فرد است.

وی عنوان کرد: گرچه تاجیکستان کشوری کوچک است اما رسم و رسوم متنوع این کشور بی‌بدیل است به نحوی که هر استان آداب ویژه خود را دارد.

رحمان زاده، خوراکی‌های متنوع و لذیذ را نیز از دیگر جاذبه های کشور تاجیکستان برشمرد و افزود: تنوع ادیان در تاجیکستان، بناهای تاریخی، بازارهای قدیمی همه و همه از تاجیکستان، کشوری با تمدن کهن ساخته است.

وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان با اشاره به همانندی‌ها و نقاط مشترک استان یزد و کشور تاجیکستان یادآور شد: یزد نیز شهری دارای اصالت است که می‌تواند در تقویت هویت افراد جامعه موثر باشد.

رحمان زاده با اشاره به کاهش آمار گردشگران این کشور در جریان دخالت‌های بیگانگان در سال‌های گذشته به دلیل همجواری با کشور افغانستان، از فعالان گردشکری و ایرانیان دعوت کرد تا به تاجیکستان سفر کنند و با آداب و رسوم مناطق مختلف این کشور آشنا شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه گردشگری دو کشور و تقویت مراودات طرفین، شاهد کاهش بیکاری و رونق اقتصادی دو کشور باشیم.

رحمان زاده ادامه داد: معتقدیم گسترش بین استان‌های ایران و ایالت‌های تاجیکستان می‌تواند منجر به رشد همکاری‌ها و کسب تجربیات بیشتر دو کشور می شود.

کد خبر 5977504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha