۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸

آیت الله نوری همدانی:

روحیه و تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه باید زنده بماند

روحیه و تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه باید زنده بماند

قم- مرجع تقلید شییعان جهان بر زنده نگه داشتن روحیه و تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه و حفظ وحدت حول ولایت فقیه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر پنجشنبه در پیامی تصویری به سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد اظهار کرد: روحیه و تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه باید زنده بماند و از هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب تقدیر می‌کنیم و ایشان با همان صلابت امام راحل این انقلاب را حفظ و مدیریت کرده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شناخت زمان، یکی از وظایف مهم علما است افزود: باید زمان و فرهنگ زمانه را به درستی شناخت و امام راحل توانست با زمان شناسی صحیح مستکبران را سرکوب کند و انقلاب اسلامی را مبتنی بر آموزه‌های دینی پایه گذاری کند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه به موضوع ریشه کن شدن فقر و بی‌عدالتی در جامعه، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم و دفاع از فلسطین تاکید کرد و گفت: این موارد از جمله تأکیدات امام راحل بوده است.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین امروز باید در اولویت جهان اسلام باشد و علما در راستای علمی کردن این امر مهم وظیفه دارند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اتحاد و همدلی حول ولایت فقیه و همچنین زمان شناسی و نگه داشتن مردم در صحنه انقلاب اسلامی موضوعات مهمی است که باید بدان توجه داشت.

وی گفت: امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر فرمودند که مردم ستون دین و سپر در برابر دشمنان هستند و مردم ما انقلاب کرده و در جنگ تحمیلی شهید داده‌اند در صحنه‌های حساس پای نظام ایستاده اند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه جدایی دین از سیاست از نقشه‌های دشمنان است افزود: حضرت امام به خوبی این دسیسه را تشخیص دادند و اجازه عملیاتی شدن این نقشه شوم را ندادند؛ ما نیز باید امروز مراقب این نقشه شوم باشیم.

کد خبر 5978993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha