۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد؛

ضرورت ایمن‌سازی زیرساخت‌های سایبری و اقتصادی در مقابله با تهدیدات

ضرورت ایمن‌سازی زیرساخت‌های سایبری و اقتصادی در مقابله با تهدیدات

بندرعباس -جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ایمن‌سازی و مصون سازی در برابر تهدیدات باید در دستور کار تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جمال الدین گوهری در رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بندرشهید رجایی با اشاره به اهداف شوم جبهه استکبار علیه ملت جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز جمهوری اسلامی دریک جنگ تمام عیار در جبهه حق علیه باطل قرار دارد اما اعتقاد داریم جمهوری اسلامی ایران در جبهه حق و جزو جبهه مقاومت است.

وی در این رابطه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و رشادت‌های نیروهای مسلح یمن و هدف قرار دادن کشتی‌ها و مناطقی از شریان حیاتی صهیونیست اشاره کرد و افزود: آمریکا و اسراییل که سال‌ها به فکر ضربه زدن به جمهوری اسلامی بودند امروز که باب جنگ باز شده است، در بنادر و آبراه‌های تحت حاکمیت کشور باید آمادگی صددرصدی داشته باشیم.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: خوشبختانه مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی در چند ساله اخیر روندی که برای رسیدن به مصون‌سازی و پایداری و دستیابی تاب‌آوری طی کرده است؛ لایه ایمنی را به دست آورده و به زودی برای پدافند و دفاع به عنوان آنچه که دستور کار سازمان پدافند غیرعامل کشور است، خود را آماده کنیم.

گوهری با تاکید بر تقویت و ارتقا آمادگی‌های پدافندی در بندر شهید رجایی اضافه کرد: هرجا امکان تهدید وجود دارد باید پیشگیری را در دستور کار قرار داده و در حوزه پدافند نیز باید از زیرساخت‌های سایبری و اقتصاد کشور با اقتدار حفاظت کنیم.

رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بندرشهید رجایی با هدف ارتقا سطح آمادگی در برابر تهدیدهای احتمالی، شناسایی نقاط ضعف، هم‌افزایی و همگرایی بیشتر میان تیم‌های مقابله با شرایط اضطراری و بحرانی، ارزیابی منابع برای مقابله با مخاطرات احتمالی و حصول اطمینان از کارکرد مناسب تجهیزات شبکه‌ای و نرم‌افزارهای کاربردی در بندر شهید رجایی برگزار شد.

این رزمایش با شرکت مدیران و کارشناسان حوزه‌های ایمنی، آتش‌نشانی، یگان دریایی و مجموعه کارکنان عملیاتی و بندری و تعدادی از ارزیاب‌های بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، قشم و استان خوزستان و مازندران در ترمینال کانتینری ۲ مجتمع بندری شهید رجایی حضور داشتند.

ترمینال کانتینری شماره ۲ مجتمع بندری شهید رجایی بزرگترین ترمینال کانتینری این بندر با برخورداری از بیشترین تجهیزات استراتژیک و حداکثر عمق ۱۵ متر توانایی پهلوگیری بزرگترین کشتی‌های کانتینری را در این مجتمع بندری فراهم کرده است.

کد خبر 5982240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha