۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد؛

برگزاری دومین جشنواره سراسری«نور تا نور» درمدارس استثنایی کردستان

برگزاری دومین جشنواره سراسری«نور تا نور» درمدارس استثنایی کردستان

سنندج_رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری دومین جشنواره سراسری، ادبی و هنری نماز با عنوان «نور تا نور» در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن مهم دانستن توجه به امر نماز و گسترش فرهنگ آن در مدارس اظهار کرد: اشاعه فرهنگ اقامه نماز، یک مسؤولیت همگانی است که نیازمند برنامه سازی، تبیین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و تبلیغ فضائل اخلاقی است.

محمدی گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همکاری اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی جشنواره سراسری، ادبی و هنری نماز «نور تا نور» را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی سراسر کشور برگزار می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تحقق راهکار ۱-۳ سند تحول بنیادین، تحقق سند انتظار اولویت‌های تحولی، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، تحقق سند تحول دولت مردمی، اجرای بند ۶ راهبردهای اجرایی در طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی را از ضرورت‌های اصلی برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی افزود: اعتلای ایمان، ترویج گزاره‌های ارزشی نظام تعلیم و تربیت رسمی، زمینه سازی و ایجاد انس و الفت بیشتر به نماز، تقویت معنویت و فضائل اخلاقی و درونی سازی ارزشهای اسلامی و انقلابی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

محمدی عنوان کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی-حرکتی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی و دانش‌آموزان تحت آموزش تلفیقی فراگیر، همچنین کارکنان شاغل در مدارس استثنایی، مراکز جامع سنجش آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی و معلمان رابط می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: دانش آموزان در قالب خاطره نویسی، قصه نویسی، قصه گویی، شعر، عکاسی و نقاشی و کارکنان در قالب فرهنگی هنری شامل پادکست، موشن گرافی، طرح‌های گرافیکی، عکس و خوشنویسی و ادبی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه آثار تا پایان دی ماه جاری توسط آموزش و پرورش استثنایی استان جمع‌آوری می‌شود، افزود: تا هفته اول بهمن ماه باید آثار به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره آموزش وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی ارسال شود و در ایام الله دهه فجر از منتخبین کشوری تقدیر به عمل می‌آید.

محمدی اظهار کرد: شرکت در این جشنواره به صورت فردی است وآثار باید در سال جاری تهیه شده باشند و نبایددر هیچ جشنواره یا مسابقه دیگری شرکت کرده باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآنی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: تزکیه پایه تعلیم است و رویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیر است.

کد خبر 5983353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha