۱۹ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۹

گزارش مهر از تدفین یکی از شهدای حادثه کرمان؛

شهید زینب یعقوبی در روستای کهنوج به خاک سپرده شد

شهید زینب یعقوبی در روستای کهنوج به خاک سپرده شد

در ورودی روستا مزاری برای شهید گمنام در نظر گرفته شده بود که قسمت زینب یعقوبی، و در این مزار به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، زینب یعقوبی در جریان دو انفجار تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی که همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط دو عامل انتحاری داعش در ورودی‌های گلزار شهدای کرمان رخ داد، به شهادت رسید.

این شهید در روستای زادگاهش کهنوج معزآباد به خاک سپرده شد. کهنوج معزآباد در فاصله ۸ کیلومتری مرکز بخش چترود و حدود ۵۰ کیلومتری شهر کرمان واقع شده است. مردم این روستا جمعه ۱۵ دی پیکر این شهید را تشییع کردند تا روستای کهنوج هم صاحب مزار شهید شود.

زینب یعقوبی متولد ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ است. در کرمان مشغول تحصیل شد. پدر یعقوبی یک کارگر ساده در معدن سنگ آهک سرآسیاب است.

زینب اعتقاد و ارادت ویژه‌ای به حاج قاسم و مکتب حاج قاسم داشت؛ حضور و خدمت در مجالس اهل‌بیت (علیهم السلام) برایش مهم بود. در تمامی مراسم مذهبی روستا حضور پرشور و فعالی داشت. چند روز قبل از سالگرد شهادت سردار به عموی خود پیام داده و از او چفیه ای را که در شب حضرت زهرا (س) همراهش بود را درخواست کرده بود: «عمو جان چفیه‌ای که شب در عزای حضرت زهرا (س) همراهت بود را به من بده؛ می‌خواهم به زیارت حاج قاسم بروم، می‌خواهم به حاج قسم بگویم که من دختر تو هستم.» چفیه سه شنبه شب ۱۲ دی به دست زینب می‌رسد.

چهارشنبه ۱۳ دی سالروز شهادت سردار زینب و دوستانش به سمت گلزار شهدای کرمان می‌روند. زینب تصمیم می‌گیرد، وضو بگیرد. دوستانش سعی دارند با گفتن زیارت مزار حاج قاسم نیاز به وضو ندارد او را از این کار منع کنند اما زینب به حرف آنها گوش نمی‌کند و تاکید دارد با وضو به زیارت مزار سردار برود. می‌رود، وضو می‌گیرد و پس از آن به شهادت می‌رسد.

در ورودی روستا کهنوج معزآباد مزاری برای شهید گمنام در نظر گرفته شده بود که قسمت زینب می‌شود و در این مزار به خاک سپرده می‌شود. زینب یعقوبی نخستین شهید این روستا است.

کد خبر 5987809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      گفتین کلاس هشتمه کلاس هشتمی ها متولد ۸۸ و ۸۹ هستن