۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵

رییس دامپزشکی طالقان خبر داد؛ 

واکسیناسیون رایگان تب برفکی در طالقان

واکسیناسیون رایگان تب برفکی در طالقان

طالقان- رییس اداره دامپزشکی طالقان از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دامی شهرستان خبر داد و گفت: طی این طرح بالغ بر ۷۱ هزار رأس گاو، گوساله، گوسفند و بز واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد عباسی گفت: بیماری تب برفکی، از جمله مهمترین بیماری‌های عفونی و واگیر دام‌های زوج سم (گاو، گوساله، گوسفند، بز) است که اهمیت جهانی دارد و بیماری مشترک نیست اما به دلیل تلفات در دام‌های جوان و کاهش وزن و تولید شیر در دام‌های بالغ، موجب خسارت‌های اقتصادی سنگینی به صنعت دامداری کشور می‌شود.

وی مطرح کرد: با توجه به رخداد بیماری تب برفکی در یکی از دامداری‌های شهرستان نظرآباد و در راستای اجرای دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار این بیماری، واکسیناسیون تمامی دام‌ها اعم از دام سنگین و دام سبک در دستورکار قرار گرفته است.

عباسی عنوان کرد: در طرح واکسیناسیون در دست اجرا بالغ بر ۷۱ هزار رأس گاو، گوساله، گوسفند و بز در دامداری‌های شهرستان به صورت رایگان واکسینه می‌شوند. از آنجا که واکسن به تنهایی نمی‌تواند به صورت کامل از انتشار بیماری جلوگیری کند، کاهش آلودگی محیط و کنترل عوامل انتقال میکروب مثل انسان، خودرو، لوازم و تجهیزات دامداری و تشدید شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای می‌تواند در کنترل بیماری مؤثر باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان طالقان با بیان اینکه هماهنگی لازم با نیروی انتظامی جهت کنترل حمل و نقل دام و توقیف محموله‌های غیرمجاز دام صورت گرفته است، بر رعایت توصیه‌های بهداشتی از جمله جلوگیری از ترددهای غیرضروری افراد بین دامداری‌ها و همچنین قطع ارتباط و تماس دام‌های بیمار با دام‌های سالم، حمل و نقل و جابجایی دام با مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی و … توسط دامداران تاکید کرد.

کد خبر 5989655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha