۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸

رییس مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تبلیغات اسلامی خبر داد؛

فرزندآوری و بحران جمعیت محور اصلی سریال «پشت پرده»

فرزندآوری و بحران جمعیت محور اصلی سریال «پشت پرده»

یزد- رییس مرکز هنری رسانه ای نهضت سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آغاز ساخت سریال «پشت پرده» گفت: این سریال به فرزندآوری و بحران جمعیت می پردازد.

صادق روشن در حاشیه آغاز تولید سریال پشت پرده در هتل کهن کاشانه یزد در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هدف‌گذاری اصلی این سریال، پرداختن به موضوع فرزندآوری و بحران کاهش جمعیت است و در این سریال تلاش شده مخاطب با مسئله فرزندآوری درگیر شود.

وی عنوان کرد: این سریال داستان و چالش دو خانواده است که یکی برای انجام عمل آی وی اف و دیگری برای یک سفر تفریحی در ایام نوروز به یزد سفر کرده اند.

روشن ادامه داد: خانواده معلم، نماینده قشر معلم‌هاست و در مسیر ایفای نقش‌های خود به موضوعاتی نظیر عدالت آموزشی، مسائل معلمان و نقش معلم در چرخه حکمرانی می‌پردازد.

رئیس مرکز هنری رسانه‌ای نهضت سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: در داستان این سریال، موقعیت شهر یزد و تقابل دو فرهنگ اصیل ایرانی و فرهنگ امروزی شده شهری را می بی نم؛ یک خانواده تهرانی و یک خانواده یزدی که هر کدام سنت‌ها و آداب خود را در این سریال نمایندگی می‌کنند.

روشن اظهار کرد: در خلال داستانها به موضوعات مختلف اجتماعی نیز اشاره شده و با توجه به اینکه سریال کمدی و دارای طنز موقعیت است، می‌توان به سوژه‌های روز پرداخت و با آن موضوعات شوخی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مجموعه سریال از نظر امکانی که به نهضت سازمان تبلیغات اسلامی می‌دهد، دو بخش جدی دارد؛ یکی توجه به ظرفیت استان‌هاست به نحوی که تمامی عوامل پشت دوربین یزدی و بازیگران هم اغلب بومی هستند.

روشن گفت: برای نهضت بسیار جدی و مهم است که از ظرفیت‌های مورد غفلت قرار گرفته هنری و رسانه‌ای استان‌ها استفاده کند و تهیه این سریال امکان استفاده از این ظرفیت را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: بخش قابل توجه دیگر، حضور معلمان در این سریال است که به واسطه حضور قشر معلم، شبکه آموزش درگیر این سریال شده و از آنجا که بحث معلمان جزو اهداف و مأموریت‌های شبکه آموزش و بحث فرزندآوری، مأموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است، کار مشترک میان نهضت و شبکه آموزش کلید خورد.

رئیس مرکز هنری رسانه‌ای نهضت سازمان تبلیغات اسلامی از همکاری و حمایت‌های شخص استاندار یزد و مجموعه استانداری در تهیه این سریال قدردانی کرد.

گفتنی است؛ سریال ۲۶ قسمتی پشت پرده ویژه ماه مبارک رمضان است که به تهیه کنندگی مصطفی رضوانی و کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی در یزد تولید می‌شود و تولید آن امروز با حضور مدیر شبکه دو صدا و سیما، استاندار یزد، مدیرکل تبلیغات اسلامی، رئیس مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان کلید خورد.

کد خبر 5991242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha