تأکید نشست «عقبه» بر لزوم فشار جهانی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

تأکید نشست «عقبه» بر لزوم فشار جهانی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

سران کشورهای مصر، اردن و فلسطین در اجلاس عقبه با ابراز مخالفت با طرح توطئه آمیز اسراییل جهت آواره کردن مردم فلسطین خواستار تلاش کشورها در تحقق صلحی فراگیر با تشکیل دولت مستقل فلسطینی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قدس پرس، در شرایطی که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حمله‌های پراکنده این رژیم به جنوب لبنان ادامه دارد، شهر عبقه اردن امروز (چهارشنبه) شاهد نشست سه جانبه موسوم به «عقبه» میان پادشاه اردن، رییس جمهور مصر و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی اوضاع در غزه و کرانه باختری است.

در نشست سه جانبه عقبه که به میزبانی عبدالله دوم، پادشاه اردن و با حضور عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد، مشارکت کنندگان بر لزوم ادامه فشارها برای توقف تجاوزات رژیم اسراییل به غزه و حمایت از ساکنان نوار غزه تاکید کردند.

رهبران کشورهای عربی شرکت کننده در پایان نشست سه جانبه عقبه با ابراز مخالفت خود با طرح توطئه‌آمیز رژیم صهیونیستی جهت آواره کردن مردم فلسطین طی بیانیه‌ای خواستار مقابله جامعه جهانی با طرح اسراییلی‌ها و محکومیت کوچاندن اجباری مردم نوار غزه و فلسطینیان کرانه باختری شدند.

بر اساس این بیانیه، در نشست عقبه بر مخالفت کامل با همه تلاش‌ها برای از بین بردن موضوع فلسطین و ایجاد فاصله بین غزه و کرانه باختری که امتداد یک کشور واحد فلسطینی هستند تاکید شد.

سران کشورهای مصر و اردن و فلسطین درباره برخی تلاش‌ها برای اشغال مجدد بخش‌هایی از نوار غزه با ایجاد مناطق امن در آن هشدار دادند و تاکید کردند باید اجازه داده شود فلسطینیان آواره فلسطینی به خانه و کاشانه خود بازگردند.

همچنین در این نشست بر ضرورت تضمین تأمین امنیت ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه به طور دائمی و کافی با هدف کاهش درد و رنج ساکنان غزه تاکید شد.
در این بیانیه آمده است که اتفاقات کرانه باختری رود اردن و اقدامات دشمنانه شهرک نشینان صهیونیست و تندرو در حق ملت فلسطین و هتک حرمت مقدسات مسلمانان و مسیحیان در قدس چه بسا، منجر به خارج شدن کنترل اوضاع از دست همه و منفجر شدن اوضاع در منطقه شود.
بر اساس این بیانیه، سران مصر، اردن و فلسطین بر لزوم ادامه تلاش مشترک و هماهنگی میان کشورهای عربی و کشورهای مؤثر برای ایجاد یک دورنما و افقی روشن با موضوع فلسطین و تحقق صلحی عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی و احقاق همه حقوق مشروع و قانونی فلسطینیان از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطینی در چارچوب مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

کد خبر 5991381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha