۲۵ دی ۱۴۰۲، ۸:۰۶

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد؛

انجام بیش از ۳۲ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

انجام بیش از ۳۲ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

زاهدان-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: امسال بازرسان سلامت محیط علوم پزشکی زاهدان بیش از ۳۲ هزار بازدید از مراکز تهیه توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی انجام داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهدی زنگنه، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بازرسان سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از ۳۲ هزار بازدید از مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در حوزه تحت پوشش این دانشگاه، انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: نظارت کارشناسان بهداشت محیط، به صورت شبانه روزی در زمینه کنترل مواد غذایی، بررسی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و همچنین کنترل کیفی آب آشامیدنی، اماکن حساس، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اقامتی و سامانه‌های آبرسانی صورت می‌گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بیش از ۸۳ هزار کیلو گرم مواد غذایی غیر قابل فروش جمع آوری و با دستور مراجع قضائی معدوم شد.

وی ادامه داد: در این مدت برای بیش از هزار و ۲۰۰ واحد صنفی اخطاریه صادر شده و ۱۳۳ مرکز از این تعداد به علت عدم رفع نواقص و موازین بهداشت پلمب شده‌اند.

شایان ذکر است سامانه کشوری ۱۹۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی است.

کد خبر 5994794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha