۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱

رییس کمیسیون آموزش عالی پاکستان:

روابط مستحکم ایران و پاکستان با حوادث اخیر قابل گسست نیست

روابط مستحکم ایران و پاکستان با حوادث اخیر قابل گسست نیست

قم- رییس کمیسیون آموزش عالی پاکستان با اشاره به اشتراکات زیاد کشورهای ایران و پاکستان گفت: روابط مستحکم این دو کشور با حوادث اخیر قابل گسست نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار احمد صبح پنجشنبه در همایش بین‌المللی گفتگوهای علمی فرهنگی ایران و پاکستان که در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد بیان کرد: کشور ایران و پاکستان در بخش‌های مختلفی از جمله مباحث دینی و مذهبی دارای اشتراکاتی هستند و این اشتراکات آنقدر مستحکم است که با برخی از حوادث قابل گسست نیست.

رییس کمیسیون آموزش عالی پاکستان با بیان اینکه علاوه بر اشتراکات دینی، کشور ایران و پاکستان با همدیگر همسایه هستند افزود: حقوق همسایگی بین ایران و پاکستان رعایت می‌شود و در زمینه فعالیت‌های مشترک علمی بین این دو کشور کمبودی احساس می‌شد که با ایجاد قراردادهای علمی مشترک از ظرفیت‌های طرفین استفاده خواهد شد.

مختار احمد با اشاره به اتفاقاتی که در چند روز اخیر در مناطق مرزی ایران و پاکستان رخ داد افزود: معتقد هستیم که این حوادث توطئه دشمنان مشترک این دو کشور است که از این برهه نیز عبور خواهیم کرد.

وی گفت: اهداف مشترکی که کشورهای ایران و پاکستان آنها را دنبال می‌کنند با حوادث ناخوشایند تحت الشعاع قرار نمی گیرد و دو طرف باید در راستای تعمیق روابط اقدامات مشترکی انجام دهند.

رییس کمیسیون آموزش عالی پاکستان ادامه داد: کشورهای ایران و پاکستان باید با استفاده از توان علمی دانشمندان خود مشکلات پیش روی ملت‌ها را از میان بردارند و زندگی بهتری را برای مردم خود رقم بزنند.

احمدمختار با اشاره به حوادثی که در کشورهای اسلامی از جمله فلسطین و افغانستان و کشمیر رخ داده افزود: برای برون رفت از این مشکلات باید قدرت اقتصادی، علمی و تکنولوژی پیدا کنیم تا جهان بر اساس اراده ملت های ما اقدام کنند.

کد خبر 5998106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha