لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدوهشتمین روز؛

مبارزان سرایا القدس ۲ نظامی صهیونیست را در غزه شکار کردند+فیلم

مبارزان سرایا القدس ۲ نظامی صهیونیست را در غزه شکار کردند+فیلم

همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی، مبارزان فلسطینی به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداختند و شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با تشدید درگیری نیروهای مقاومت فلسطین با عناصر اشغالگر در خان یونس جنگنده‌ها و توپخانه رژیم صهیونیستی وحشیانه ترین حمله‌های خود را طی ۱۰۷ روز گذشته علیه این منطقه انجام دادند.

اوضاع نابسامان بیمارستان ناصر در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی

مروان الهمص رئیس بیمارستان «یوسف النجار» واقع در رفح در جنوب نوار غزه از قطع ارتباط کامل با مجتمع بیمارستانی «ناصر» واقع در خان‌یونس از سوی نظامیان اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

الهمص تاکید کرد: امروز پیکر ۱۲ شهید که در نتیجه بمباران خان‌یونس از سوی اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیده بودند به بیمارستان ما منتقل شد.

وی افزود: در نتیجه کمبود امکانات با وضعیت دشواری دست و پنجه نرم می‌کنیم و به شدت به برپایی بیمارستان‌های صحرایی در رفح نیاز داریم.

رئیس بیمارستان یوسف النجار گفت: اوضاع در نوار غزه به شدت بحرانی است و جنگ باید متوقف شود. جهان باید این جنگ را متوقف کند. دشمن به صورت مستقیم بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را به پادگان نظامی تبدیل می‌کند.

الهمص افزود: ما خواهان سرعت‌بخشی به روند ورود کمک‌های پزشکی به غزه هستیم. برخی داروها در غزه نایاب شده‌اند. به تدریج با موارد ابتلاء به هپاتیت روبرو می‌شویم و این رخ‌داد نشانه‌ای خطرناک است. ما به صورت روزانه مواردی از مسمویت‌های غذایی را پذیرش می‌کنیم.

وی ادامه داد: پیکر ۴۰ شهید در داخل مجتمع بیمارستانی «ناصر» به خاک سپرده شده است. این در حالی است که جنگنده‌های رژیم اشغالگر به بمباران آن جا ادامه می‌دهند.

رئیس بیمارستان یوسف النجار با اشاره به بازداشت کادر درمان نوار غزه از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی افزود: بیش از ۱۳۰ نفر ار کادر درمان غزه از سوی اشغالگران اسراییلی بازداشت شده‌اند.

هلاکت سه نظامی صهیونیست در غرب خان یونس

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت سه نظامی خود در غرب خان یونس در جنوب غزه به دست مبارزان مقاومت فلسطین اذعان کرد.

شکار دو نظامی صهیونیست در شرق اردوگاه البریج به دست مبارزان سرایا القدس

اشرف القدره: اوضاع بهداشتی خان یونس فاجعه بار است

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: اوضاع بهداشتی در خان یونس فاجعه بار است. شمار زیادی از مجروحان در مرکز درمانی ناصر روی زمین هستند. کادر درمانی در درمان دهها مجروح بدحال در نتیجه کمبود امکانات با مشکل روبرو هستند.

قسام با موشک یاسین ۱۰۵ تانک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که یک تانک رژیم صهیونیستی را در غرب شهر خان یونس در جنوب غزه با موشک یاسین هدف قرار داده است.

همچنین قسام از هدف قرار دادن یک بولدوزر از نوع دی۹ با موشک تاندوم در غرب شهر خان یونس خبر داد.

واکنش حماس به ارتکاب جنایت هولناک جدید رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای بمباران مراکز اسکان آوارگان فلسطینی در خان یونس توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که ارتش رژیم اشغالگر جنایت تازه‌ای را با بمباران مستقیم و عامدانه ۵ مرکز اسکان آوارگان با سلاح‌های مختلف مرتکب شد که طی آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.

حماس افزود دشمن صهیونیستی قبل از ارتکاب این جنایت وحشیانه، از شهروندان فلسطینی خواسته بود به ادعای اینکه این مراکز امن هستند، در آنجا ساکن شوند.

در این بیانیه آمده است: در برابر ادامه جنایات وحشیانه و هولناک دشمن صهیونیستی در حق غیرنظامیان در نوار غزه، مسوولیتی تاریخی و سیاسی متوجه سازمان ملل و جامعه بین‌الملل است و ما از همه کشورهای آزاد جهان که به عدالت و آزادی ایمان دارند، می‌خواهیم تحرکی فوری برای پیگرد و بازخواست سران جنایتکار رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی و محاکمه آن‌ها به سبب جنایات علیه ملت فلسطین و کل بشریت داشته باشند.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۵۰ نفر و زخمی شدن ۱۰۰ نفر در حمله های رژیم صهیونیستی به خان یونس از شب گذشته تاکنون اشاره کرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که دهها شهید و مجروح همچنان در راهها و مناطقی که از سوی اشغالگران در غرب خان یونس هدف قرار گرفته، روی زمین هستند.

همچنین وزارت بهداشت غزه از ارتکاب جنایات هولناک در غرب خان یونس از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران مانع از تردد آمبولانس ها برای انتقال شهیدان و مجروحان در غرب خان یونس می شوند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نیز بیان کرد که اشغالگران ۳۰ هزار آواره را در ۵ مرکز اسکان آوارگان در خان یونس هدف قرار داده اند.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی مرکز پزشکی ناصر در خان یونس خبر داد و اعلام کرد که یک منزل در مجاورت این مرکز پزشکی هدف قرار گرفته است.

مالزی از عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهد کرد

وزارت خارجه مالزی در بیانیه‌ای تاکید کرده است که محمدحسن، وزیر خارجه این کشور در جریان نشست هفته جاری سازمان ملل متحد در نیویورک، از عضویت کامل کشور فلسطین در این نهاد بین‌المللی حمایت خواهد کرد.

پیشنهاد عضویت کامل فلسطین به حمایت شورای امنیت نیازمند است؛ این شورا اعضای پیشنهادی جدید را برای رای‌گیری به مجمع عمومی سازمان معرفی می‌کند.

ویسما پوترا (وزارت خارجه مالزی) در آستانه سفر محمد حسن به نیویورک در بیانیه‌ای نوشت: وزیر خارجه در این نشست، بر درخواست مالزی برای برقراری آتش‌بس فوری، مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینیان و همچنین ضرورت دسترسی بی‌وقفه ساکنان غزه به کمک‌های بشردوستانه تاکید خواهد کرد.

محمد حسن قرار است روز سه‌شنبه در نشست سطح وزیران شورای امنیت سازمان ملل درباره شرایط خاورمیانه از جمله مساله فلسطین شرکت کند. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مالزی در این نشست خواستار پاسخگویی نقض‌های فاحش قوانین بین‌المللی به دست اسراییل خواهد شد.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است که وزیر خارجه مالزی از به رسمیت شناختن و عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهد کرد. به نوشته وزارت خارجه مالزی، این حمایت شامل تلاش‌ها با هدف تاکید بر حق مشروع فلسطینیان برای تعیین آینده، استقلال ملی و حاکمیتی‌شان که پیوسته از آن محروم شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

مالزی از عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهد کرد

وال‌استریت: «قدرت آتش» حماس همچنان به قوت خود باقی است

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی که براساس اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌ای که اوایل ماه جاری جمع‌آوری شد، نوشت که اسراییل از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و عملیات‌های به اصطلاح گسترده در سراسر اراضی اشغالی، تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد مبارزان مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را حذف کرده است.

واشنگتن در این گزارش طبقه‌بندی‌شده تخمین زده که حماس قبل از شروع جنگ ۲۵ تا ۳۰ هزار مبارز و همچنین هزاران عضو در نیروی پلیس و سایر نهادها در اختیار داشته و این اطلاعات را برپایه شنود مکالمات، پهپادهای جاسوسی و مخبران اسراییلی به‌دست آورده است.

براساس گزارش وال‌استریت به نقل از یک مقام مطلع در دولت آمریکا، بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تن از مبارزان حماس از ابتدای جنگ غزه تاکنون مجروح شده‌اند. جوزف ووتل، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا گفته است که عمده این مبارزان قادر به بازگشت به میدان مبارزه هستند. باقی مبارزان نیز با پذیرفتن وظایف هم‌رزمان مجروح‌شان، احتمالاً «دو یا سه» مسئولیت را به‌طور همزمان انجام می‌دهند.

به نوشته وال‌استریت، حماس که از سال ۲۰۰۷ باریکه غزه را تحت اختیار دارد، برای تداوم حمله به اسراییل همچنان توان آتش خود را حفظ کرده است و همچنین ادوات جنگی متعلق به ارتش اسراییل را در قلمرو فلسطین اشغالی در اختیار دارد و «تا ماه‌ها» می‌تواند به حملات خود علیه تل‌آویو ادامه دهد. همچنین به نوشته این روزنامه، به‌رغم اینکه عمده مناطق این ناحیه پرتراکم در پی بمباران بی‌وقفه تل‌آویو ویران شده است، مقاومت اسلامی فلسطین در حال حاضر در تلاش برای تجدید قوای نیروی نظامی خود در شهر غزه است.

خلاف این گزارش که براساس اطلاعات طبقه‌بندی‌شده واشنگتن منتشر شده، ارتش اسراییل مدعی است که شمار مهره‌ها و البته مبارزان حذف‌شده حماس بیشتر از این بوده و علاوه بر این، شمار مجروحان حماس را نیز بیشتر برآورد کرده است!

وال‌استریت: «قدرت آتش» حماس همچنان به قوت خود باقی است


موساد کابینه جنگی را در جریان آخرین تحولات تبادل اسرا قرار می‌دهد

در شرایطی که اختلافات میان مقامات صهیونیست درباره جنگ غزه شدت گرفته، در روزهای اخیر خانواده اسرای اسرائیلی در غزه با برگزاری تظاهرات و تجمعاتی بر لزوم آزادی فوری آنان تاکید کرده اند.

برهمین اساس، دیوید بارنیاع رئیس موساد امروز دوشنبه با شرکت در نشست کابینه جنگی رژیم صهیونیستی، مقامات صهیونیست را در جریان توافقات ابتدایی در زمینه تبادل اسرا با جنبش حماس، قرار می دهد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت با اعلام این خبر تاکید که نشست کابینه جنگی قرار است عصر امروز دوشنبه برگزار شود و طی آن رئیس موساد جزئیات توافق احتمالی جدید در زمینه تبادل اسرا با حماس را که ممکن در آینده نزدیک نهایی شود را به اطلاع مقامات اسرائیلی می رساند.

این در حالی است که پیش از این رژیم صهیونیستی شروط جنبش حماس در زمینه توافق تبادل اسرای جدید با حماس را رد کرده است. حماس در جریان مذاکرات غیر مستقیم تاکید کرده بود که تنها در صورتی با تبادل اسرای جدید موافقت خواهد کرد که آتش بس به طور دایمی برقرار شده و نظامیان صهیونیست از همه مناطق اشغالی در غزه، خارج شوند.

موساد کابینه جنگی را در جریان آخرین تحولات تبادل اسرا قرار می‌دهد


تخریب گورستان‌های غزه مصداق بارز جنایت جنگی رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری الجزیره در گزارشی به بررسی یکی از ابعاد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه شامل تخریب قبرستان‌های اسلامی در این منطقه و سرقت پیکر شهدا و شهروندان فلسطینی پرداخته و آن را یکی از ابعاد جدید جنایت جنگی در تاریخ ننگین رژیم اشغالگر اسرائیلی توصیف کرده است.

این گزارش می‌نویسد که حمله عمدی به قبرستان‌ها می‌تواند یکی از مصادیق جنایت‌های جنگی به شمار آید و اقدامات رژیم صهیونیستی در این زمینه نقض تمامی منشورها و قوانین بین‌المللی است. ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات زمینی در غزه تلاش کرده گورستان‌های موجود در نوار غزه را تخریب کرده و پیکر شهدای فلسطینی را مورد هتک حرمت قرار دهد. آنها حتی برخی از پیکرهای شهدا را نیز به سرقت برده‌اند.

تخریب گورستان‌های غزه مصداق بارز جنایت جنگی رژیم صهیونیستی+تصاویر

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه گذشته به تخریب گورستان شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه و نبش قبرهای موجود در آن به بهانه جست‌وجوی جنازه اسرای اسرائیلی اعتراف کرد.

ارتش اسرائیل در پاسخ مکتوب به سوال خبرنگار خبرگزاری آناتولی مدعی شد که ارتش در چارچوب اطلاعات جاسوسی و عملیاتی مهم، اقداماتی را برای خارج کردن جنازه اسرای خود از برخی مواضع حساس و مشخص انجام داد. این عملیات مبتنی بر اطلاعاتی بود که از احتمال دفن جنازه اسرای اسرائیلی در این قبرستان خبر می‌داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در عین حال اذعان کرد که بعد از این عملیات مشخص شد که جنازه‌ها مربوط به اسرای اسرائیلی نیست، لذا به قبرها برگردانده شد.

گرچه تاکنون ادله و مستندات و تصاویر متعددی از اقدام ارتش اسرائیل به تخریب گورستان‌های غزه منتشر شده بود، اما این اولین بار است که ارتش اسرائیل رسماً به تخریب گورستان‌ها اعتراف می‌کند و در عین حال تلاش دارد این اقدام را توجیه کند. پیش از این موارد زیادی از این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که از تخریب گورستان‌های غزه و سرقت پیکر شهدا و باقی ماندن بقایای پیکر شهدا در محل حکایت دارد.

تخریب گورستان‌های غزه مصداق بارز جنایت جنگی رژیم صهیونیستی+تصاویر

وحشیانه ترین حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه خان یونس

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های فلسطینی گزارش داد که جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه شدیدترین حمله‌های خود را از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون در قبال خان یونس واقع در جنوب این منطقه انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، صدای تیراندازی در بخش‌های شرقی میان استان‌های خان یونس و رفح به گوش می‌رسد و بخش‌های غربی شهر غزه به صورت گسترده بمباران می‌شود.

وحشیانه‌ترین حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه خان‌یونس

رسانه‌های خبری کلیپ‌های ویدئویی را منتشر کردند که نشان می‌دهد یک پهپاد اسرائیلی از نوع کواد کوپتر به سمت شهروندان بی دفاع فلسطینی در منطقه المواصی واقع در غرب خان یونس شلیک می‌کند.

این حمله‌ها تاکنون ۱۲ شهید از جمله سه زن و کودک برجای گذاشته است.جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شدت منطقه النمساوی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را زیر آتش قرار دادند.

درگیری سنگین نیروهای مقاومت با اشغالگران در جنوب غزه

همچنین گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در این منطقه‌ها حکایت دارد.

گردان‌های مقاومت ملی- نیروهای شهید عمر القاسم اعلام کردند که وارد درگیری‌های سنگینی با متجاوزان در غرب خان یونس شده و مانع پیشروی آن‌ها در این منطقه شده‌اند.

سرایا القدس نیز کمی قبل تر تجمع عناصر دشمن در شرق و مرکز خان یونس را با شلیک خمپاره‌های ۶۰ درهم کوبیده بود. این نیروهای فلسطینی یک تانک مرکاوای صهیونیست را با شلیک خمپاره‌های تاندوم در شرق خان یونس منهدم کردند.

در جریان درگیری‌های خان یونس نیز تعدادی از عناصر صهیونیست به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شده‌اند.

المیادین نیز از وقوع درگیری‌های شدید در اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس خبر داد.

در همین راستا نیروهای مقاومت اسلامی لبنان نیز عناصر صهیونیست در نزدیکی پادگان زرعیت را هدف قرار دادند. این عناصر صهیونیست در حال تدارک برای حمله به داخل خاک لبنان بودند.

حمله نیروهای مقاومت اسلامی لبنان با استفاده از موشک‌های مناسب صورت گرفت که در میان متجاوزان کشته و یا زخمی نیز برجای گذاشته است.

تیراندازی صهیونیست‌ها به سمت شهروندان فلسطینی در کرانه باختری

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته بامداد امروز به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند. این نظامیان متجاوز در جریان حمله به منطقه شویکه واقع در شمال طولکرم یک جوان فلسطینی را به ضرب گلوله زخمی کردند.

وحشیانه‌ترین حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه خان‌یونس

خبرنگار الجزیره گزارش داد که عناصر صهیونیست به شهر الظاهریه در جنوب الخلیل حمله کرده و به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند.

نیروهای فلسطینی نیز دست از مقاومت بر نداشته و به سمت ایست بازرسی عناصر صهیونیست در الجلمه واقع در شمال شهر جنین تیراندازی کردند.

منطقه بیتونیا در غرب رام الله و محله کفر سابا در شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری نیز شاهد یورش عناصر متجاوز بودند.

تشدید بحران‌های داخلی در اراضی اشغالی / افزایش تنش میان تل آویو و واشنگتن

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از رسانه‌های آمریکایی از افزایش تنش‌ها میان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

در راستای تشدید بحران‌های داخلی، رسانه‌های عبری زبان گزارش داده‌اند که از زمان حمله هفت اکتبر به بعد هزاران کسب و کار در بخش‌های شمالی مجاور مرز لبنان تعطیل شده‌اند.

همزمان با تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی نیز شهردار حیفا اعلام کرد که ساکنان باید در صورت شروع جنگ با لبنان مواد غذایی به اندازه کافی تهیه کنند و اعلام این موضوع به تشدید نگرانی ساکنان بخش‌های شمالی منجر شده است.

وب سایت عبری زبان والا نیز تأیید کرده است که طرح پناه دادن به ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان بخش‌های شمالی و تخلیه آن‌ها در سایه تشدید تنش احتمالی با حزب الله هم اکنون در حال اجرا است و مقامات تل آویو تلاش دارند تا این ۱۰۰ هزار نفر را از بخش‌های مرزی نزدیک به لبنان دور کنند.

در حال تکمیل

کد خبر 6001089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha