رسانه‌های آمریکایی خبر دادند:

افزایش اختلاف‌ها و تنش‌ها میان تل‌آویو و واشنگتن

افزایش اختلاف‌ها و تنش‌ها میان تل‌آویو و واشنگتن

همزمان با تشدید بحران‌های داخلی در اراضی اشغالی رسانه‌های آمریکایی از افزایش تنش‌ها و اختلافات میان رییس جمهور این کشور و نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان به نقل از رسانه‌های آمریکایی از افزایش تنش‌ها میان جو بایدن رییس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

پیش از این نیز رسانه‌های عبری زبان با انتشار گزارش‌هایی به افزایش تنش‌ها میان کابینه رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا اشاره کرده بودند.

بر اساس این گزارش، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که در جریان مکالمات تلفنی اخیر میان کابینه نتانیاهو و دولت آمریکا انتقاداتی در خصوص اوضاع کنونی مطرح شده است.

این شبکه اذعان کرد: تنش‌های مذکور در جریان مکالمات تلفنی در سایه اختلافات گسترده و آشکار میان اسراییل و آمریکا که طی هفته‌های اخیر در خصوص جنگ علیه نوار غزه و دیگر مسایل به اوج خود رسیده افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: سفر اخیر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به اسراییل با برگزاری نشست‌های بسیار متشنج با مسوولین اسراییلی همراه بوده است.

همچنین در راستای تشدید بحران‌های داخلی، رسانه‌های عبری زبان گزارش داده‌اند که از زمان حمله هفت اکتبر به بعد هزاران کسب و کار در بخش‌های شمالی مجاور مرز لبنان تعطیل شده‌اند.

همزمان با تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی نیز شهردار حیفا اعلام کرد که ساکنان باید در صورت شروع جنگ با لبنان مواد غذایی به اندازه کافی تهیه کنند و اعلام این موضوع به تشدید نگرانی ساکنان بخش‌های شمالی منجر شده است.

وب سایت عبری زبان والا نیز تایید کرده است که طرح پناه دادن به ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان بخش‌های شمالی و تخلیه آن‌ها در سایه تشدید تنش احتمالی با حزب الله هم اکنون در حال اجرا است و مقامات تل آویو تلاش دارند تا این ۱۰۰ هزار نفر را از بخش‌های مرزی نزدیک به لبنان دور کنند.

کد خبر 6001145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Saeed IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      آنتونیو گوترش برای بار دوم بعنوان دبیر کل انتخاب شد . فعالیت او مورد تایید هست.اساس کار گوترش و توجهش به چی هست . نقض قوانین بکدوم دلیل . یاد اوری کنید قطع نامه های مطرح شده قابل اصلاح نیست فقط نظارت و کنترل بر اجرای قطعنامه امکان پذیر هست.قظعنامه ها کنترل کنید .⏰️🌍