۴ بهمن ۱۴۰۲، ۰:۱۰

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

شاعران حماسه‌های دفاع مقدس را به زبان شعر تبیین کنند

شاعران حماسه‌های دفاع مقدس را به زبان شعر تبیین کنند

ارومیه - مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت:شاعران تلاش کنند شجاعت و مقاومت مردم استان آذربایجان غربی را با سروده‌های خود تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار جلیل وحیدی عصر سه شنبه در آئین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت، افزود: سال ۹۲ که جمعی از مسئولین و فرماندهان استان آذربایجان غربی محضر مقام معظم رهبری مشرف شدند معظم له در بیانات خود فرمودند استان آذربایجان غربی را با ایستادگی، برخورد شجاعانه در مقابل حوادث و فتنه‌ها به مردم کشور معرفی کنید.

وی با بیان اینکه معظم له در این دیدار آذربایجان غربی را سرزمین مجاهدت‌های خاموش لقب دادند گفت: لذا نهادهای فرهنگی باید بسترهای لازم جهت بیان و تبیین اقدامات و جانفشانی‌ها و کارنامه درخشان این استان در دفاع مقدس را فراهم کنند.

سردار وحیدی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید والامقام تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده که ۱۲ هزار شهید بومی و حدود ۲۴ هزار شهید سرافراز از سایر نقاط کشور بودند تصریح کرد: این نشان از نقش‌آفرینی این استان در دفاع از انقلاب و نظام دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: لذا نشر معارف دفاع مقدس در جامعه یکی از ضرورت‌های مهمی است که حتماً باید به آن توجه داشت و در این زمینه هنر بهترین محفل برای نشر این ارزش‌ها است.

سردار وحیدی عنوان کرد: امیدواریم شعرای استان آذربایجان غربی به حوزه دفاع مقدس اهتمام لازم داشته باشند و شجاعت و مقاومت مردم این استان را با سروده‌های خود تبیین کنند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: امسال تعداد ۲۸۳ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شد که پس از بررسی توسط هیئت داوران تعداد ۱۸۳ اثربرجسته انتخاب شد.

کد خبر 6003180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha