لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صد وبیست‌ویکمین روز؛

هدف قرار دادن منازل مسکونی و یک مهدکودک در نوار غزه

هدف قرار دادن منازل مسکونی و یک مهدکودک در نوار غزه

هدف قرار گرفتن منازل مسکونی و یک مهد کودک در نوار غزه و شدت گرفتن مبارزات نیروهای فلسطینی با متجاوزان در جنوب این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد نیروهای مقاومت در این باریکه و کرانه باختری به مبارزات خود علیه اشغالگران متجاوز ادامه می‌دهند.

لاپید: «بن گویر» چیزی از سیاست خارجی نمی‌فهمد

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال گفته بود که باید ساکنان نوار غزه را به وسیله وعده‌های مالی از این منطقه خارج کرد.

وی مدعی شد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا به اندازه کافی از رژیم صهیونیستی حمایت نکرده است و اگر ترامپ رییس جمهور آمریکا بود شرایط طور دیگری رقم می‌خورد. بن گویر همچنین گفته است که نتانیاهو بر سر دو راهی قرار دارد و باید مسیر خود را انتخاب کند.

یاییر لاپید رییس مخالفان در رژیم صهیونیستی در خصوص سخنان بن گویر گفته است: این سخنان وی حمله مستقیم به جایگاه بین المللی اسراییل و ضد امنیت ما به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: بن گویر ثابت کرده است که هیچ چیزی از سیاست خارجی نمی‌داند و نتانیاهو کنترلی بر وزرای کابینه خود ندارد.

بنی گانتز عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: نتانیاهو باید به بن گویر دستور دهد بیش از این به روابط خارجه اسراییل لطمه وارد نکند.

این نخستین باری نیست که مقامات رژیم صهیونیستی بر سر جنگ علیه نوار غزه و اوضاع کنونی این رژیم به جان هم می‌افتند.

لاپید: «بن گویر» چیزی از سیاست خارجی نمی‌فهمد

آمار تکان دهنده از ۲۳۲۵ جنایت صهیونیست‌ها در غزه

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه همزمان با گذشت بیش از ۱۲۰ روز از جنایت‌ها و نسل کشی‌های صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گزارش آماری جامعی در این خصوص منتشر کرده است.

این گزارش تصریح می‌کند که رژیم صهیونیستی با گذشت ۱۲۰ روز از جنگ غزه، بیش از ۲۳۲۵ جنایت توسط ارتش خود انجام داده که در نتیجه این اقدامات ۳۴۲۳۸ فلسطینی به شهادت رسیده یا مفقود شده‌اند. از این تعداد پیکر ۲۷۲۳۸ شهید فلسطینی به بیمارستان‌ها رسیده است که از این تعداد ۱۲ هزار نفر کودک و ۸۱۹۰ نفر زن هستند.

بر اساس اطلاعات دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطینی در غزه، در این مدت ۳۳۹ نفر از کادر پزشکی و ۴۶ نفر از کادر دفاع مدنی و همچنین ۱۲۲ نفر از میان خبرنگاران به شهادت رسیده‌اند. ۷۰۰۰ فلسطین همچنان مفقود هستند که ۷۰ درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این گزارش آمار مجروحان حملات چهار ماهه اخیر رژیم صهیونیستی را بالغ بر ۶۶۴۵۲ نفر ارزیابی کرد که ۱۱ هزار نفر از آنها به علت جراحت‌های خطرناک برای مداوا نیازمند سفر به خارج از سرزمین‌های غزه هستند. علاوه بر اینکه ۱۰ هزار بیمار سرطانی موجود در غزه نیز به علت فقدان دارو و خدمات بهداشتی با خطر مرگ مواجه هستند.

این گزارش تاکید می‌کند که در نتیجه مشکلات ناشی از آوارگی، حدود ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه به بیماری‌های مسری مبتلا شده‌اند که از این میان ۸۰۰۰ نفر مبتلا به عفونت‌های التهاب کبد هستند. ۶۰ هزار زن باردار فلسطینی به علت عدم وجود خدمات بهداشتی با خطر مواجه هستند و ۳۵۰ هزار بیمار مزمن نیز به علت عدم ورود دارو به نوار غزه در معرض خطر قرار دارند.

گزارش مذکور می‌افزاید که ۹۹ نفر از کادر پزشکی و درمان توسط رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند و تاکنون ۱۰ نفر از روزنامه نگاران نیز به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده‌اند.

این گزارش با اشاره به اینکه حملات صهیونیست‌ها تاکنون به آواره شدن ۲ میلیون نفر در نوار غزه منجر شده، تصریح کرد که این حملات باعث تخریب ۱۴۰ مقر حکومتی شده و ۱۰۰ مدرسه و دانشگاه به صورت کامل و ۲۹۵ مدرسه و دانشگاه به صورت جزئی در نتیجه حملات صهیونیست‌ها آسیب دیده‌اند. رژیم صهیونیستی در این مدت ۱۸۳ مسجد را به صورت کامل منهدم کرده و ۲۶۴ مسجد نیز به صورت جزئی دچار آسیب دیدگی شده‌اند. در حملات صهیونیست‌ها به غزه همچنین سه کلیسا تخریب شده است.

آمار تکان دهنده از ۲۳۲۵ جنایت صهیونیست‌ها در غزه

بی‌سابقه‌ترین بحران روانی در سرزمین‌های اشغالی

مجله پزشکی انگلیسی لانسیت در گزارشی نوشت که تمامی ساکنان سرزمین‌های اشغالی به انحاء مختلف در معرض پیامدهای بی‌سابقه عملیات گروه‌های مقاومت در روز ۷ اکتبر قرار گرفته‌اند. این گزارش تاکید می‌کند که بحران روانی گسترده‌ای هم از نظر تعداد مبتلایان و هم از نظر عمق افسردگی مبتلایان در سرزمین‌های اشغالی ایجاد شده که آثار ملموسی بر سلامت روان ساکنان سرزمین‌های اشغالی دارد.

«موشه بار سیمانطوف» مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گفت که حدود ۱۰۰ هزار نفر از ۷ اکتبر گذشته تاکنون دچار اختلالات و شوک روانی شده‌اند و حدود ۲۰۰ هزار نفر سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند.

«اورئیل بوسو» وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی نیز گفت که اسراییل با بزرگترین بحران روانی در تاریخ خود مواجه شده است، علاوه بر اینکه بخش بهداشت روانی در اسراییل همواره دچار شکاف‌های عمیقی بوده است.

در همین راستا بخش بازپروری ارتش رژیم صهیونیستی نیز برنامه ویژه‌ای را برای کمک به نظامیانی که دچار اختلالات روانی ناشی از جنگ غزه شده‌اند، آغاز کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این رابطه نوشت که تیم‌هایی متشکل از پرستاران و روان‌پزشکان تشکیل شده تا گرایش به خودکشی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی مبتلا به مشکلات و اختلالات روانی را بررسی کنند.

این روزنامه تصریح کرد که جنگ غزه هزینه سنگین جانی و مالی به اسراییل وارد کرده و مشکلات روانی به ویژه در میان نظامیانی که دچار معلولیت شده‌اند، افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش تاکنون ۲۸۰۰ نظامی به بخش بازپروری روانی منتقل شده‌اند که ۳ درصد از آنها دچار مشکلات حاد هستند و ۱۸ درصد به علت خستگی بعد از شوک با مشکلات عقلی مواجه شده‌اند.

بی‌سابقه‌ترین بحران روانی در سرزمین‌های اشغالی

ششمین روز از محاصره بیمارستان شفا/ زخمی‌ها بدون آب وغذا مانده‌اند

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که فلسطینی‌های زخمی در داخل بیمارستان شفای شهر غزه برای ششمین روز متوالی در محاصره به سر می‌برند.

وی در ادامه افزود: افراد تحت محاصره در این بیمارستان برای ششمین روز متوالی به آب و مواد غذایی دسترسی نداشته اند.

خبرنگار شبکه الجزیره تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی مانع خروج فلسطینی‌های تحت محاصره در داخل این بیمارستان می‌شود. حمله‌های ارتش علیه بخش‌های اطراف این بیمارستان نیز شدت گرفته است.

از سوی دیگر شبکه المیادین از به گوش رسیدن صدای انفجارهای پی در پی در منطقه الزراعه واقع در بیت حانون خبر داد.

بر اساس این گزارش، درگیری‌های شدیدی نیز در مرکز خان یونس میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در جریان است.

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد: به دنبال حمله‌های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از خانه‌های مسکونی در مرکز شهر خان یونس به آتش کشیده شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان چهار ماه گذشته و از زمان آغاز تجاوز خود به نوار غزه بارها مراکز درمانی و بیمارستان‌های این باریکه را تحت محاصره خود قرار داده و مانع از خروج فلسطینی‌ها از این بیمارستان‌ها شده است.

ششمین روز از محاصره بیمارستان شفا/ زخمی‌ها بدون آب وغذا مانده‌اند

حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مسکونی غزه

شبکه الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه تأسیسات غیرنظامی این باریکه را هدف حمله‌های وحشیانه خود قرار دادند.

خان یونس واقع در جنوب نوار غزه و دیرالبلح در مرکز این باریکه شاهد حمله‌های گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز بودند.

در چریان بمباران یک منزل مسکونی در منطقه الحکر واقع در شهر دیرالبلح تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

اردوگاه آوارگان فلسطینی در النصیرات واقع در مرکز نوار غزه نیز از حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی در امان نمانده است.

در این بین هلی کوپترهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز به سمت بخش‌های غربی استان خان یونس تیراندازی کردند.

هدف قرار دادن منازل مسکونی و یک مهدکودک در نوار غزه

هدف قرار گرفتن مهد کودک و انبار سوخت در غزه

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی یک مهد کودک که تبدیل به پناهگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شده بود را هدف قرار دادند.

در جریان این حمله یک دختر بچه فلسطینی به شهادت رسید. خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست انبار سوخت نزدیک یک بیمارستان در شرق خان یونس را هدف قرار دادند.

در جریان این حمله یک فلسطینی به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر منیر البرش مدیرکل وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد: بعد از عقب نشینی اشغالگران صهیونیست از شمال این باریکه ده‌ها پیکر شهدای فلسطینی به بیمارستان کمال عدوان منتقل شدند.

وی افزود: تقریباً چیزی از این پیکرها باقی نمانده است.

نبرد نیروهای مقاومت با اشغالگران در جنوب نوار غزه

از سوی دیگر نبرد نیروهای مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیست در محورهای مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

شبکه الجزیره گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در غرب خان یونس به وقوع پیوسته است. این درگیری‌ها در حالی شدت گرفته که حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف خان یونس همچنان ادامه دارد.

در همین راستا ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک نظامی دیگر خود در درگیری‌های جنوب نوار غزه اذعان کرده است.

بازداشت گسترده فلسطینی‌ها در کرانه باختری

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که اشغالگران صهیونیست بامداد امروز نیز به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند.

نظامیان صهیونیست به شهر نابلس در کرانه باختری یورش برده و تعدادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

هدف قرار دادن منازل مسکونی و یک مهدکودک در نوار غزه

منطقه‌های عربه واقع در جنوب جنین، عنبتا در شرق طولکرم و اردوگاه عین السلطان در شهر اریحا نیز از حمله‌های نظامیان صهیونیست در امان نبوده اند.

در جریان حمله این نظامیان به اردوگاه شعفاط واقع در شمال قدس اشغالی و تیراندازی به سمت فلسطینی‌ها یک جوان فلسطینی زخمی شد.

بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز اقدام به تخریب مسیرها و زیرساخت‌های اردوگاه بلاطه در شرق نابلس کردند.

تعدادی از جوانان اردوگاه الجلزون در شمال رام الله و منطقه دیر جریر نیز توسط نظامیان صهیونیست بدون دلیل موجه بازداشت شدند. این موج بازداشت‌ها ساکنان روستاهای استان قلقیلیه را نیز دربرگرفت.

درگیری شدید نیروهای فلسطینی با متجاوزان در کرانه باختری

این در حالی است که نیروهای مقاومت مستقر در کرانه باختری در مقابل حمله اشغالگران صهیونیست به این منطقه ساکت نمانده و به مقابله با آن‌ها پرداختند.

فلسطین الیوم گزارش داد که نیروهای فلسطینی بمب‌های دست ساز به سمت اشغالگران صهیونیست در منطقه عرابه واقع در جنوب جنین پرتاب کردند.

گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت و عناصر صهیونیست در اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس حکایت دارد.

گردان‌های قدس در اردوگاه بلاطه اعلام کرد: سلاح‌های ما در برابر این اشغالگران ترسو فریاد حی علی الجهاد سر می‌دهند.

گردان‌های شهدا الاقصی در این اردوگاه نیز تاکید کردند: میان ما و اشغالگران صهیونیست رودهای خون و کوه‌هایی از پیکرها و مبارزه تا آزادی وجود دارد. سلاح‌های ما در میدان سخن خود را به کرسی خواهند نشاند.

در حال تکمیل

کد خبر 6013653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha