۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۲۱

نماینده ولی فقیه در گیلان:

صادرات در همه عرصه‌ها باید تقویت شود

صادرات در همه عرصه‌ها باید تقویت شود

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر اهمیت مقوله صادرات به ویژه انتقال فکر و دانش تاکید کرد و گفت: صادرات در همه عرصه‌ها باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر یکشنبه در دیدار با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: همانطور که در شرق، دو کشور شبه قاره و چین میدانی برای واردات و صادرات کالاهای ایرانی هستند، در شمال کشور نیز استان گیلان موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات کالا به اروپای شرقی و آسیای میانه دارد و نزدیکی این استان به مرکز کشور هم می‌تواند مزیت دیگر این استان باشد که از همه لحاظ باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اهمیت واردات و صادرات کالا از طریق دریا افزود: دریا بستر قوی‌تر و گسترده‌تری برای واردات و صادرات دارد اما متأسفانه میزانِ استفاده ما از این ظرفیت در عرصه اقتصاد زیاد نبوده در حالی‌که بعضی کشورها توجه زیادی به اقتصاد دریا محور داشته و از این ظرفیت بیشتر استفاده کردند.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: رژیم صهیونیستی نیز ۸۵ درصد واردات و صادرات اقتصادی خود را از طریق دریا پیگیری می‌کند و جبهه مقاومت اکنون در حال ضربه زدن به این شریان اقتصادی آنان است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز بستر مناسبی در آسیای میانه برای صادرات انواع کالاهای ایرانی و محصولات کشاورزی فراهم شده که علتش نیز تحریم اروپای شرقی است، افزود: تقاضای کالاها و مرکبات ایرانی در آسیای میانه به مراتب بیشتر است.

وی با تاکید بر اهمیت مقوله صادرات به ویژه صادرات فنی و مهندسی و انتقال فکر و دانش تصریح کرد: صادرات در همه عرصه‌ها باید تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به مشکلات کم‌یاب شدن برخی کالاها گفت: در استان گیلان، ۲ کارخانه بزرگ تولیدی روغن داریم که می‌تواند روغن مورد نیاز گیلان و استان‌های همجوار را تأمین کند اما هرازگاهی شاهد کم‌یاب شدن این محصول هستیم که ناشی از ضعف مدیریت و وجود واسطه‌گرهای بی‌رحم است.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه بر اهمیت واردات اشاره کرد و از واردکنندگان کالاها خواست که نیاز بازار را در نظر بگیرند و افزود: نباید اجازه داده شود کالاها بیش از حد، دپو و در انبار بماند.

امام جمعه رشت با گلایه از آسیب‌های فرهنگی در منطقه آزاد تصریج کرد: این مکان نباید میدانی برای ترویج بی‌بند و باری باشد؛ ما با شکایات زیاد مردمی در این زمینه مواجه هستیم؛ حتماً از دلسوزان و دانشگاهیان برای رفع این مشکل کمک گرفته شود تا به بنیه‌های فرهنگی ضربه‌ای وارد نشود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد محلی برای صادرات و واردات کالاها است نه ساخت‌و سازهای نامناسب افزود: برخی ساخت و سازها در منطقه آزاد برازنده این منطقه نیست.

کد خبر 6014460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha