۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸

حجت‌الاسلام تقی‌زاده:

تحقق گفتمان‌سازی قرآنی با حفظ آیات کلیدی قرآن در ماه رمضان

تحقق گفتمان‌سازی قرآنی با حفظ آیات کلیدی قرآن در ماه رمضان

حجت‌الاسلام تقی‌زاده، با اشاره به اهمیت گفتمان‌سازی قرآنی و استفاده از آیات الهی در کلام، گفت: حفظ آیات کلیدی قرآن کریم امسال به صورت متمرکز با این‌رویکرد اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، در نشست هم اندیشی اساتید و چهره های قرآنی در خصوص عملیات قرآنی ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه طرح گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی با شعار«زندگی‌ با آیه‌ها» درماه رمضان امسال با مشارکت جریانهای مردمی و چهره‌های قرآنی و حمایت جدی نهادها و سازمان‌ ها برگزار می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با قرآنیان فرمایشات زیادی داشتند که یکی از راهبردهای ایشان برای قرآنی کردن جامعه که به آن کم‌تر توجه‌شده، تبدیل مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری جامعه است. ایشان فرمودند که معارف قرآنی وجود دارد، این معارف باید تبدیل بشود به گفتمان‌های عمومی در بین مردم؛ آن‌قدر تکرار بشود، آن‌قدر کار بشود، آن‌قدر درباره‌اش تحقیق بشود و کارهای هنری شود… که اینها بشود جزو واضحات و بیّنات جامعه‌ اسلامی.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ فراز قرآنی بررسی شد تا برای گفتمان‌سازی و تبیین مفاهیم قرآنی و هم‌افزایی ملی پیشنهاد شود، تصریح کرد: از مجموع این فرازها برای ماه مبارک رمضان ۵۰ فراز انتخاب شد که امسال با مشارکت نهادها و چهره‌های قرآنی و به صورت گسترده برای استفاده عموم مردم تبیین می‌شود. در این طرح مردم میدان‌دار خواهند شد که البته برای تحقق این امر هم‌افزایی دستگاه‌ها وشخصیت‌ها را باید پیگیری کرد.

حجت‌الاسلام تقی زاده با بیان اینکه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در برنامه‌های قرآنی وجود دارد که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید با انس با قرآن آغاز و به قرائت وحفظ و درک مفاهیم الهی ادامه پیدا کند، تصریح کرد: در فضای عملیاتی این طرح چندین سطح درنظر گرفته شده که سطح نخست گفتمان‌سازی این امر است که قرآن می‌تواند زندگی را سامان دهد و با ما حرف دارد که برنامه تلویزیونی محفل در امسال سعی دارد این مفهوم را منتقل کند که قرآن چگونه می‌تواند به کمک زندگی ما وارد شود؟

وی با اشاره به اینکه انس با مفاهیم و الفاظ آیات الهی در مراحل بعدی این طرح مورد تأکید است ادامه داد: انتظار داریم که در پایان این طرح هر فرد بین ۲ تا ۵۰ فراز از آیات قرآن کریم را در سطوح مختلف حفظ کنند. سطح بعدی هم تعلیم و عمل به آیات الهی است که باید در این مسیر قرار گیریم تا جامعه‌ای مانوس با آیات الهی داشته باشیم.

کد خبر 6016449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha