۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۵

امام زادگان البرز با اجرای طرح ضیافت الهی میزبان روزه داران در ماه مبارک رمضان

امام زادگان البرز با اجرای طرح ضیافت الهی میزبان روزه داران در ماه مبارک رمضان

کرج - خبرگزاری مهر: مديركل اوقاف و امور خيريه استان البرز گفت: با توجه به استقبال مردم عزيز و تأثيرگذاری طرح خيمه‌های معرفت، اين خيمه‌ها در امامزادگان و بقاع متبركه استان البرز برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی، با بیان این مطلب گفت: رمضان ماه موسم رحمت و تجلی حقيقت، نزول بركت، شهر تطهير قلب و پرگشودن به جانب خداوند است.

وی افزود: اهل روزه واقعی تقوا پيشگانی هستند كه انبان بطن را از نان تهی و از انوارهای آسمانی آكنده می‌سازند و با توسل به قرآن و تمسك به اهل بيت(ع) و در پرتو عنايات و بركات اين ماه، رازهای خود را با صاحب حق و خدای سبحان گفته و سر به آستان ربوبی نهاده و با رب الكريم خود به نجوا می‌نشينند.

بنی احمدی در ادامه به اهداف برپايی طرح ضيافت الهی در امام زادگان البرز اشاره كرد و گفت: تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفيت فضای معنوی ماه مبارك رمضان، تقويت باورها، اعتقادات و ايجاد فضای معنوی در جامعه بويژه برای نسل جوان، ترويج و تبليغ مفاهيم قرآنی و ايجاد فضای انس با قرآن در جامعه در جوار آستان مقدس خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و اجرای دقيق نيات واقفين خيرانديش از اهداف برپايی ضيافت الهی است.

بنی‌احمدی تاکید كرد: با توجه به استقبال مردم عزيز و تأثيرگذاری طرح خيمه‌های معرفت، اين خيمه‌ها در امامزادگان و بقاع متبركه استان البرز برپا می شود.

وی فعال كردن غرفه پاسخ به مسائل شرعی با حضور روحانی متخصص، ايجاد غرفه مشاوره برای خانواده‌ها و جوانان با حضور روحانيون، تصحيح قرائت نماز و راه‌اندازی غرفه «قرآن بخوانيد و جايزه بگيريد»، به همراه برنامه‌های متنوع برای كودكان و نوجوانان، غرفه برپايی گفتمان‌های دينی را از برنامه‌های اجرايی در خيمه‌های معرفت عنوان كرد.

بنی احمدی در ادامه افزود: در ايام ماه مبارك رمضان غرفه مشاوره وقف با هدف ايجاد وقف جديد در راستای نيات منطبق با ماه مبارك رمضان در آستان مقدس امامزادگان اين استان فعال می‌باشد.

وی از برگزاری محافل انس با قرآن و ترتيل‌خوانی قرآن كريم خبر داد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن كريم با حضور قاريان استانی، بين‌المللی و همچنين قاريان مصری از ويژه‌برنامه‌های اين اداره در ايام ماه مبارك رمضان است.

وی اظهار داشت: محتوای محافل انس با قرآن شامل سخنرانی با محوريت مفاهيم و آموزه های قرآنی و ترويج سنت حسنه وقف، اجرای تواشيح و تلاوت قرآن كريم است.

بنی احمدی در پايان برگزاری مراسم شب‌های قدر و شهادت حضرت اميرالمومنين(ع)، مراسم احياء، سخنرانی، برنامه‌های آموزش قرآن را از ديگر اقدامات در ايام ماه مبارك رمضان در امامزادگان البرز خواند.

کد خبر 2101553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha