حماس: اظهارات بورل نشانگر نیات شوم رژیم صهیونیستی علیه آنروا است

حماس: اظهارات بورل نشانگر نیات شوم رژیم صهیونیستی علیه آنروا است

در ادامه تحرکات جدید تل آویو علیه آژانس آنروا در غزه، جنبش حماس طی بیانیه‌ای از نهادهای جهانی و کشورهای حامی فلسطین خواست که مرعوب اطلاعات مجعول اسراییل درباره آنروا نشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که اظهارات جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی قصد دارد طی سال‌های آینده آژانس آن روا وابسته به سازمان ملل را به کلی حذف کند، مدرک جدیدی است که نیات و اهداف دشمن صهیونیستی در پس ترویج ادعاهای دروغین علیه این نهاد بین‌المللی را به منظور حذف آن به عنوان شاهدی بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین و دیار خود که از آن کوچانده شدند، ثابت می‌کند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین روز دوشنبه حماس در بیانیه‌ای افزود: ما بر اهمیت نقش آن روا در حمایت از آوارگان فلسطینی تاکید کرده و از سازمان ملل و کشورهای حامی مالی این آژانس می‌خواهیم تسلیم گمراه‌سازی‌های دشمن صهیونیستی که به گفته کمیسر آژانس آن روا تا این لحظه نتوانسته حتی یک دلیل و مدرک برای اثبات ادعاهای خود رو کند، نشوند.

گفتنی است پیشتر، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی اعلام کرده بود که سازمان آن روا به میلیون‌ها فلسطینی در اردن، سوریه، لبنان و کرانه باختری کمک می‌کند. توقف خدمات آن روا پیامدهای فاجعه باری برای میلیون‌ها تن خواهد داشت.

وی با اشاره به تعلیق کمک مالی برخی از کشورها به آن روا، تصریح کرد: کشورهای اروپایی زیادی هنوز حمایت خود را لغو نکرده‌اند و حتی کمک‌ها را تشدید هم کرده‌اند. آن روا در غزه به بیش از دو میلیون فلسطینی کمک می‌کند و هیچ جایگزینی برای ادامه فعالیت آن وجود ندارد.

کد خبر 6022776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha