۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۷

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر آماده افتتاح است

پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر آماده افتتاح است

بوشهر- مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پایانه بین المللی دریایی شهید حقگو بندر بوشهر پنج ماه پیش از موعد آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح پنج شنبه در بازدید سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کل امور دریایی و مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از پروژه تعمیر اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی شهید حقگو بوشهر اظهار داشت:: بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر اواخر سال گذشته همزمان با دومین سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان در حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: تعمیر اساسی بخش خشکی پایانه نیز با توجه به حجم پروژه و عملیات انجام شده با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار، بسیار فراتر از تعمیر و در حد و اندازه احداث یک پروژه محسوب می‌شود.

شکیبی نسب ادامه داد: خرداد ماه سال ۹۳ مهلت تعیین شده برای این پروژه بود که با تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی برای سرعت بخشی به پروژه، پایانه بین المللی شهید حقگو پنج ماه پیش از موعد آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

وی افزود: پایانه مسافربری دریایی در بوشهر که پس از گذشت حدود ۲۰ سال تبدیل به یک مخروبه شده بود اکنون متناسب با استاندارد روز بین المللی احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در چشم انداز فعالیت این پایانه انجام تورهای داخلی به مقاصد کیش و قشم و همچنین مسافربری حدفاصل بوشهر و کشورهای خلیج فارس پیش بینی شده است.

وی افزود: پایانه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر همزمان با طرح گردشگری دریایی نوروز ۱۴۰۳ پذیرای هم وطنان برای گردشگری در آب‌های بوشهر خواهد شد.

کد خبر 6024958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha