۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۵۸

نیازمند ۱۴۱۵ همت برای تکمیل پروژه‌های فعلی ریلی هستیم

نیازمند ۱۴۱۵ همت برای تکمیل پروژه‌های فعلی ریلی هستیم

مدیرعامل شرکت طرح هفتم گفت: در حال حاضر برای تکمیل و اتمام ۵۰ پروژه ریلی پیوست قانون بودجه کشور، ۱۴۱۵ همت، منابع مالی نیاز داریم که این عدد مختص سال جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فندرسکی در نشست تخصصی چالش‌های توسعه حمل‌ونقل ریلی و نقش آن بر رشد متوازن اقتصاد ملی، با بیان اینکه در کشور اسناد بالادستی زیادی در خصوص توسعه حمل‌ونقل داریم؛ گفت: در قانون و اسناد بالادست حمل و نقل کشور تاکید ویژه‌ای بر سهم راه‌آهن در حمل و نقل کشور شده است که از جمله مهمترین این قوانین و اسناد می‌توان به سیاست‌های کلی نظام در بخش حمل و نقل، سند برنامه استراتژیک بخش حمل‌ونقل ایران، سند آمایش مراکز لجستیک کشور و سند راهبردی طرح جامع حمل و نقل کشور اشاره کرد. در سند ملی آمایش سرزمینی، نکات مهمی در حوزه حمل‌ونقل گفته شده؛ در سند آمایش مراکز لجستیک، افزایش سهم حمل و نقل ریلی مطرح شده؛ در سند راهبردی هم به این موضوع تاکید شده است؛ در طرح جامع حمل‌ونقل کشور، ما به‌دنبال یک حمل‌ونقل هوشمند، کارا و کارآمد، ایمن، سازگار با محیط زیست همراه با نقش‌آفرینی در توسعه سرزمین و تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

وی افزود: بودجه اختصاص‌یافته به بخش حمل‌ونقل ریلی با اسناد و قوانین بالادستی مطابقت ندارد در قانون بودجه کشور سال ۱۴۰۲، فقط ۸.۵ همت اعتبار برای بخش حمل و نقل ریلی لحاظ شده که این مقدار در حمل و نقل جاده‌ای برابر ۱۷ همت است که نشان از سهم پایین حمل و نقل ریلی است البته مقصود ما کاهش بودجه در بخش جاده‌ای نیست، بلکه منظور این است که با وجود تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی، بودجه کافی به بخش ریل تخصیص نیافته است.

فندرسکی اظهار کرد: در حال حاضر در کشور ۱۵۳۸۹ کیلومتر ریل داریم و ۳۰۸۱ کیلومتر در دست ساخت قرار دارد. از طرفی در کشور ۵۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام ملی و ۹۵ هزار پروژه نیمه‌تمام استانی داریم؛ در پیوست قانون ۱۴۰۲، ۴۱ طرح ساخت راه‌آهن و دوخطه کردن محور موجود داریم که طبق پیوست قانون، ۲۱۴ همت برای ساخت و برای برقی کردن ۴۳ همت نیاز است که براساس برآورد بروز شده مبلغ ۱,۴۱۵ همت می‌باشد.

کد خبر 6031061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha