۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵

«با مهر انتخاب کنید»

ایوب نجفی

ایوب نجفی

فارس- «ایوب نجفی» از حوزه فیروزاباد، فراشبند و قیروکارزین به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: فارس
  • حوزه انتخابیه: فیروزاباد، فراشبند و قیروکارزین
  • شعار انتخاباتی: ۲۳۱

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

ایوب نجفی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

  • رزومه:

- دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد حقوق خصوصی بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی مسکن سلحشوران فارس عضو هیأت مدیره شرکت سلحشوران پارسه (سهامی خاص)

  • سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

سیاسی بازی و عدم توجه به معیشت مردم

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

به اصل خود برگردد

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

تحمل گرایی آغازیست برای بروز فساد تحمل گرایی نماینده را از احوال فقرا دور می کندنظارت دقیق بر رفتار و اموال نمایندگان

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

تصویب قوانین کارشناسی شده چه در حوزه اجرا و چه در حوزه قضا و نظارت بر اجرای قوانین و تفسیر درست قوانین توسط مجلس، سایر قوا را در پیشبرد مأموریت‌ها کمک می‌کند

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

ناکارآمدی مجلس و فشل شدن دولت

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

دغدغه مردم داشتن و پرداختن به نیازهای مختلف مردم از قبیل اقتصادی، فرهنگی

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

باید نگاه مردم را به انتخابات تغییر داد قوانین انتخابات نیاز به تغییر دارند

  • سوالات استانی:

* فارس از جمله استان‌های دارای تنش آبی است. کمبود آب شرب در شیراز، خالی شدن روستاها به دلیل خشکسالی و… از جمله پیامدهای این تنش هستند. برای حل این
معضل چه برنامه‌ای دارید؟

در این حوزه تخصصی ندارم و اظهار نظر شخصی نمی‌کنم، لکن به جد از نظرات کارشناسان متعدد در این خصوص استفاده خواهم کرد

* کوه خواری و جاده سازی در منابع طبیعی از جمله معضلات استان فارس است. کوه «سرک» در منطقه کازرون از جمله این کوه خواری‌ها و تغییر کاربری‌ها است ب رای حفظ منابع طبیعی استان فارس چه رویکرد و سیاستی را دنبال خواهید کرد؟

گوش افراد متخلف را با قانون باید پیچاند، برخورد قانونی تنها راه حل می‌باشد

* فارس از جمله کانون‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود. برای حفظ ابنیه تاریخی فارس و توسعه گردشگری در این استان چه برنامه‌ای دارید؟

تخصیص بودجه لازم برای مرمت و نگهداری با نگاه اقتصادی و ارز آوری توسعه مراکز بوم‌گردی حمایت و پشتیبانی مالی و معنوی از مراکز بوم‌گردی

ایوب نجفی

کد خبر 6039089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha