۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

«با مهر انتخاب کنید»

مجید حیدر یان

مجید حیدر یان

قزوین- «مجید حیدریان» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

استان: قزوین

حوزه انتخابیه: قزوین، آبیک و البرز

شعار انتخاباتی: (بیایید با هم کار کنیم من تنهایی نمی‌توانم.)


پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

مجید حیدریان یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه:

روابط اجتماعی خوب، خوش قول، منظم، انتقاد پذیر، درد چشیده، فارغ از هر گونه زد و بند سیاسی

سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

وابستگی نماینده به گروه‌های قدرت و عدم آزادگی نماینده - خارج شدن از وکالت مردم و وکیل دولت بودن

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

شفافیت و ثبت قوانینی برای شایسته سالاری و حفظ حُریت

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

چون نماینده تا خودش در سطح جامعه نباشد، درد دیگران را نخواهد شناخت و به تبع هن راهکاری هم نخواهد ساخت- شفافیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نماینده.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

همراهی بدون انجام وظایف فساد زاست و بایستی در عین همکاری وظایف قانونی را هم انجام داد.

* مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

از بین رفتن اعتماد مردم به مسئولین و در ادامه عدم پیشرفت تمامی برنامه‌های کشور چون اجرای برنامه‌ها، پای کار بودن مردم را می‌طلبد.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

در بین مردم و با مردم بودن و بازدیدها و گپ و گفتگوها در میان مردم

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

بایستی در تمامی برنامه‌ها نفع جمعی مردم کشور را هم در نظر آورد مثال بردن کارخانه‌ها به مرکز ایرانی که کویر بوده و فاقد آب، میلیاردها دلار بر مردم تحمیل کرده است و این باعث شده است که هزینه‌ها از جیب تمام مردم کشور تأمین شود.

سوالات استانی:

* برنامه شما برای احیا و افزایش بهره وری واحدهای صنعتی استان قزوین چیست؟

ابتدا با توجه به خدمات سازه و راه و شهری موجود در کارخانه‌های فعلی، تلاش خواهم کرد این فضاها رونق بگیرند، بعد شهرک‌های صنعتی جدید شکل بگیرد و از طرفی برای سرمایه در گردش این کارخانه‌ها از طریق وزارت امور خارجه مسئله محوری خواهم کرد.

* تدبیر شما برای توسعه شبکه‌های انتقال آب و گاز در استان قزوین چیست؟

در ابتدا برنامه کشت سالانه کشاورزان در کشور را پیش خواهم برد که مانع کشت بی رویه محصولات آب بر خواهد شد و از طرفی هزینه زنده نگه داشتن دریاچه‌ها را به این زمینه اختصاص خواهم داد که در محصولات آب بر تورم ایجاد نشود و از طرفی تولید و صادرات مجازی آب نداشته باشیم تا دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و چشمه‌ها خشک نشوند.- برای انتقال گاز روستایی به هیچکس نمی‌گوییم صبر کنید بلکه با زیر ساخت برقی موجود مشکل گرمایشی و سرمایشی را حل خواهیم کرد و در نهایت روی نیروگاه‌های گاز سوز تولید کننده برق تمرکز خواهیم نمود.

* سرانه تخت‌های بیمارستانی قزوین ۲۰ درصد کمتر از استاندارد کشوری است. برای حل این معضل چه برنامه‌ای دارید؟

بایستی در ابتدا بودجه عمرانی را ارتقا دهیم، متأسفانه در بودجه ۱,۴۰۳ یک ریال به بودجه سال گذشته همین بخش اضافه نشده و از طرفی تورم هم باعث شده همین بودجه ۵۰ درصد کمتر از سال قبل باشد و در این زمینه اقداماتی انجام خواهم داد و از طرفی بودجه استان را که رتبه ۲۱ کشور را دارد ارتقا خواهم داد تا مشکلات بودجه‌ای و عمرانی در تمامی زمینه‌ها مرتفع شود.

کد خبر 6040428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha