۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۳۶

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی:

اقبال مردم در این دوره از انتخابات فراتر از پیش بینی‌ها بوده است

اقبال مردم در این دوره از انتخابات فراتر از پیش بینی‌ها بوده است

مشهد- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به روند افزایش اخذ رأی در مقایسه با ادوار گذشته گفت: اقبال مردم در این دوره از انتخابات فراتر از پیش بینی‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طباطبایی عصر جمعه در ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به آغاز و ادامه روند انتخابات در این استان اظهار کرد: هیچ مشکل امنیتی در برگزاری انتخابات در استان خراسان رضوی گزارش نشده است و شاهد رضایت و اقبال عمومی مردم مشهد و استان در این رویداد مهم سیاسی هستیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص احتمال برگزاری مرحله دوم انتخابات در برخی حوزه‌ها، افزود: طبق قانون، اگر ۲۰ درصد آرای مأخوذه صحیح باشد، انتخابات در آن حوزه معتبر خواهد بود و به دور دوم کشیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیما مراحل مختلف شمارش آرا را به طور واضح به نمایش می‌گذارد، افزود: در حال حاضر ۸۴ حوزه انتخاب شده در استان خراسان رضوی فعال هستند.

طباطبایی با اشاره به روند افزایش اخذ رأی در مقایسه با ادوار گذشته، گفت: اقبال مردم در این دوره از انتخابات فراتر از پیش بینی‌ها بوده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی همچنین با اشاره به وضعیت امنیتی سفید در باقیمانده زمان انتخابات استان، کرد: تعرفه‌های مورد نیاز بر اساس سوابق و احتساب مازاد، در انتخاب شعبه رأی قرار گرفته است و مشکلی از نظر در استان نخواهد داشت.

وی در خصوص شایعات مطرح شده گفت: این موارد توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت بررسی و در صورت محرز شدن، به مراجع قضائی ارسال خواهد شد.

طباطبایی به تمهیدات اندیشیده شده برای تسریع در انتخابات اشاره کرد و گفت: احراز هویت و توزیع تعرفه‌ها در این دوره با سرعت بیشتری انجام می‌شود که به صرفه جویی در زمان کمک کرده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اتمام میزان تعرفه‌ها در شعب وجود دارد یا خیر، گفت: تعرفه‌ها را بر مبنای سوابق شعب از گذشته به آنان اختصاص داده‌ایم. بر هر شعبه ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر تعرفه داده‌ایم و قطعاً مشکل کمبود تعرفه نخواهیم داشت.

وی در خصوص بروز تخلف در شعب انتخاباتی استان عنوان کرد: شایعاتی مبنی بر بروز تخلف در در شعب شهرستانی خراسان رضوی وجود داشته، اما مطابق بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که موردی نبوده و فقط یک شایعه بوده است.

طباطبایی گفت: چنانچه انتخابات به مرحله دوم کشیده شود یک ماه فرصت داریم که روز دقیق انتخابات را مشخص کنیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص وضعیت شمارش آرا برای کاندیداهایی که فامیل یا اسم مشترک دارند، گفت: در مورد شباهت‌های اسمی و فامیلی در مجلس خبرگان زیاد داریم. در شباهت‌های اسمی و یا فامیلی قانون می‌گوید کاندیدایی که در آن حوزه معروف‌تر باشد، رأی به او اختصاص پیدا خواهد کرد. معروفیت آن کاندیداها را هم هیأت اجرایی مشخص می‌کند.

کد خبر 6043102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha