۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

نشست راهبری اهل سنت براساس ظرفیت تمدنی کردستان شکل گرفت

نشست راهبری اهل سنت براساس ظرفیت تمدنی کردستان شکل گرفت

سنندج_رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: نشست راهبری اهل سنت ظرفیت موثری برای پیشبرد اهداف کانون‌های مساجد اهل سنت است که براساس ظرفیت تمدنی کردستان شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده صبح دوشنبه در نخستین نشست شورای راهبردی شورای اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: امروز در کردستان و به بهانه برگزاری مسابقات ملی مدهامتان در سنندج حضور یافتیم که این مسابقات با نشاط مناسبی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه امسال بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه مساجد پایگاه‌های قرآنی باشند، افزود: تلاش کردیم در حوزه امر مهم تبدیل مساجد به پگاه های قرآن قدمی برداریم و شب گذشته سی هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم را در شهر سنندج برگزار کردیم.

وی افزود: برگزاری این نشست یکی از دغدغه‌های مدیران کانون‌های اهل سنت بود تا نگاه به فعالیت کانون‌های مساجد اهل سنت متفاوت باشد برهمین اساس دو موضوع قرآن و مسجد که در تقویت وحدت مسلمین مهم است را به عنوان مشترکات وحدت آفرین بین شیعه و سنی مورد توجه قرار دادیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: باتوجه به اعتماد مقام معظم رهبری به نماینده ولی فقیه استان و توجه ایشان به موضوع وحدت؛ ظرفیت تمدنی کردستان در موضوع مسجد، تقریب و وحدت مساجد نشست راهبری اهل سنت به ریاست نماینده ولی فقیه در کردستان و با حضور علمای اهل سنت تشکیل شد تا به مدل و سیاست کلان در حوزه کانون‌های مساجد اهل سنت کشور برسیم.

خداداده بیان کرد: سعی داریم تا این نشست را در سایر استان‌ها برگزار کنیم چرا که ظرفیت مؤثری در کشور برای اهل سنت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت و تشیع در نهایت وحدتی که دارند دو مؤلفه خانه خدا و قرآن کریم را محور وحدت می‌دانند و اولین جلسه این نشست در سنندج برگزار کردیم و نشست‌های بعدی در سایر استان‌ها شکل خواهد گرفت تا بتوانیم به مدل کلان در حوزه کانون‌های اهل سنت برسیم که ظرفیت مهمی است به شمار می‌رود.

کد خبر 6045737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha