دولت غزه منتشر کرد؛

آمار جامع و تکان دهنده از ۱۵۰ روز جنایت صهیونیست‌ها در غزه

آمار جامع و تکان دهنده از ۱۵۰ روز جنایت صهیونیست‌ها در غزه

دولت غزه در گزارشی به ارائه آمار جامع و تکان دهنده از مجموع جنایت‌های صهیونیست ها در ۱۵۰ روز گذشته در غزه پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، دفتر اطلاع رسانی دولت غزه به مناست صد و پنجاهمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه جدیدترین آمار در خصوص نسل کشی و کشتار جمعی صهیونیست‌ها در غزه را منتشر کرد. آمار موجود نشان می‌دهد که دامنه جنگ در غزه تمامی خانواده ها و ساکنان این منطقه را تحت الشعاع خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی با گذشت ۱۵۰ روز از جنگ غزه ۲۶۷۵ جنایت و کشتار در غزه مرتکب شده که در نتیجه این اقدامات ۳۷۵۳۴ نفر شهید یا مفقود شده‌اند. از این تعداد حدود ۳۰۵۳۴ نفر شهید هستند که پیکر آنها به بیمارستان‌ها رسیده است. ۱۳۴۳۰ نفر از این شهدا کودک هستند. هعمچنین ۱۵ کودک نیز در نتیجه گرسنگی جان خود را از دست داده اند.

۸۹۰۰ نفر از این شهدا زن هستند، از این تعداد همچنین ۳۶۴ نفر مربوط به کادر پزشکی و درمان است که در جنایات صهیونیست‌ها در غزه به شهادت رسیده‌اند. ۴۸ شهید نیز وابسته به دفاع مدنی غزه هستند. ۱۳۲ نفر از روزنامه نگاران نیز تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند.

از این تعداد ۷۰۰۰ نفر مفقود هستند که ۷۰ درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد.

در ۵ ماه گذشته ۷۱۹۲۰ فلسطینی در نتیجه حملات زمینی، هوایی و دریایی صهیونیست‌ها زخمی شده‌اند. در حال حاضر ۱۷ هزار کودک فلسطینی یک یا هر دو والدین خود را از دست داده‌اند. ۱۱ هزار مجروح برای نجات جان خود نیاز مبرم به سفر به خارج از نوار غزه دارند. در حال حاضر ۱۰ هزار بیمار سرطانی در نتیجه فقدان تجهیزات و داروهای لازم با خطر مرگ مواجه هستند.

بر اساس این گزارش ۷۰۰ هزار نفر از مردم غزه در نتیجه آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا شده اند و ۸ هزار نفر از آنها دچار التهاب کبد هستند. ۶۰ هزار زن باردار فلسطینی به علت فقدان مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر قرار دارند.

دولت غزه می افزاید که ۳۵۰ هزار بیمار مزمن به علت عدم ورود دارو به غزه با خطر مرگ مواجه شده‌اند.

در میان افراد بازداشت شده توسط رژیم صهیونیستی نیز ۲۶۹ نفر از عناصر کادر درمان هستند و ۱۰ نفر از بازداشت شدگان روزنامه نگار هستند.

این گزارش تاکید می‌کند که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به غزه در حال حاضر ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند و ۱۶۳ مرکز دولتی توسط رژیم صهیونیستی تخریب شده است. ۱۰۰ مدرسه و دانشگاه به طور کامل در حملات صهیونیست‌ها تخریب شده و ۳۰۵ مدرسه و دانشگاه نیز نیز به صورت نسبی و جزئی دچار آسیب دیدگی شده‌اند.

از میان مساجد غزه نیز ۲۱۷ مسجد به طور کامل توسط اشغالگران منهدم شده و ۲۸۴ مسجد دیگر به صورت نسبی در معرض تخریب قرار گرفته اند. ۳ کلیسا نیز توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

در حملات صهیونیست‌ها به غزه ۷۰ هزار واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شده و ۲۹۰ هزار واحد به گونه‌ای تخریب شده‌اند که قابل سکونت نیست.

رژیم صهیونیستی تاکنون ۷۰ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو ریخته است.

در این مدت ۳۲ بیمارستان از خدمت رسانی خارج شده و ۵۳ مرکز بهداشتی نیز فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند. رژیم صهیون ۳۵۵ موسسه بهداشتی را هدف حملات خود قرار داده و ۱۲۶ آمبولانس را منهدم کرده است.

همچنین ۲۰۰ اثر باستانی و فرهنگی در غزه توسط نظامیان صهیونیست تخریب شده است.

کد خبر 6046753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha