وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین:

سیاست اسراییل نسل کشی و کوچ اجباری ساکنان غزه است 

سیاست اسراییل نسل کشی و کوچ اجباری ساکنان غزه است 

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین سیاست رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی و کوچ اجباری اهالی آن از طریق ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه  دانست. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعمیق فاجعه انسانی در غزه و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به آن، سیاست اسرائیل و ابزاری برای نسل کشی و کوچ اجباری ساکنان این منطقه است.

این بیانیه از جامعه جهانی خواست تا اعمال تحریم‌ها ضد اسرائیل برای تضمین تعهد این رژیم به حمایت از غیرنظامیان در غزه و تأمین نیازمندی‌های اساسی آنها را در دستور کار خود قرار دهند.

رژیم صهیونیستی تاکنون ۷۰ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو ریخته و در این حملات ۷۰ هزار واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شده و ۲۹۰ هزار واحد به گونه‌ای تخریب شده‌اند که قابل سکونت نیست.

در طول جنگ غزه ۳۲ بیمارستان از خدمت رسانی خارج شده و ۵۳ مرکز بهداشتی نیز فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند. رژیم صهیونیستی ۳۵۵ مؤسسه بهداشتی را هدف حملات خود قرار داده و ۱۲۶ آمبولانس را منهدم کرده است.

همچنین ۲۰۰ اثر باستانی و فرهنگی در غزه توسط نظامیان صهیونیست تخریب شده است.

کد خبر 6047032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد امین سید رضی از قزوین IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      کوچ اجباری مردم غزه توسط رژیم جعلی صهیونیستی بسیار جای شرم تاریخی دارد رژیم جعلی صهیونیستی بیجا و غلط کرد والسلام نامه تمام