۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی خبر داد؛

تشکیل ۱۱ هزار و ۱۷۲ پرونده در تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی

تشکیل ۱۱ هزار و ۱۷۲ پرونده در تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در ۱۱ ماه سال جاری ۱۱ هزار و ۱۷۲ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تشکیل شده که به ۱۱ هزار و ۱۵ پرونده رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محدثی در نژاد ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود با همکاری سایر دستگاه‌ها در حوزه نظارت بر بازار به ویژه در ایامی چون ایام پایانی سال و در آستانه ماه مبارک رمضان فعالیت داریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: این نظارت در راستای نظارت بر حقوق مصرف کننده و کمک به دولت در تنظیم بازار و برخورد با تخلفات صنفی انجام می‌شود.

محدثی نژاد بیان کرد: مرحله اول طرح نظارتی ویژه نوروز و طرح ضیافت ویژه ماه رمضان از ۱۵ اسفند تا ۲۹ اسفند و مرحله دوم نیز از اول فروردین تا ۲۱ فروردین اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح نظارتی نوروز نظارت ویژه بر اصناف داریم، گفت: در ۱۱ ماه سال جاری ۱۱ هزار و ۱۷۲ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تشکیل شده که به ۱۱ هزار و ۱۵ پرونده رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: متخلفین نیز به ۴ هزار میلیارد ریال محکوم شد

محدثی نژاد یادآور شد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۷۹۳ مورد گشت نظارتی داشته‌ایم که این گشت‌ها سه هزار و ۲۸۳ مورد بازرسی داشته‌اند.

وی افزود: عدم درجه قیمت، عدم ارائه فاکتور و گران فروشی از جمله بیشترین علل جریمه بوده است.

محدثی نژاد با بیان اینکه هر چند رسالت اصلی تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی و صنفی است، اظهار کرد: با این وجود در راستای کمک به دولت برای تنظیم بازار تعزیرات حکومتی، با استقرار شعب رسیدگی و برگزاری گشت‌های سیار به صورت میدانی در بحث تخلفاتی چون گران فروشی، کم فروشی، احتکار و … با تمرکز بر مراکز عمده خرید و فروش و نمایشگاه‌های بهاره، میادین میوه و تره بار فعالیت می‌کند.

کد خبر 6047981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha