گزارش واشنگتن پست از۱۰۰بسته تسلیحاتی اهدایی آمریکا به اسراییل!

گزارش واشنگتن پست از۱۰۰بسته تسلیحاتی اهدایی آمریکا به اسراییل!

نشریه آمریکایی فاش کرد که کاخ سفید از زمان آغاز جنگ غزه، بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی محرمانه به اسراییل ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک نشریه آمریکایی فاش کرد که کاخ سفید از زمان آغاز جنگ غزه، بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی محرمانه به اسراییل ارسال کرده است.

پایگاه خبری روسیاالیوم به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد که اطلاعات مربوط به این تجهیزات محرمانه توسط مقامات دولت آمریکا در جریان یک جلسه توجیهی محرمانه برای اعضای کنگره افشا شد.

به نوشته این روزنامه، کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به تل آویو شامل موشک‌های هدایت شونده نقطه‌زن، بمب‌های با قطر کوچک، بمب‌های سنگر شکن، سلاح‌های گرم و سایر سلاح‌ها و مهمات است.

این گزارش می‌افزاید از آغاز جنگ غزه، واشنگتن از ارسال ۲ محموله کمک نظامی به اسراییل به طور رسمی رسانه‌ای کرده است که بسته نخست نظامی به ارزش ۱۰۶ میلیون دلار که شامل گلوله‌های تانک به اسراییل ارسال شده و دومی به ارزش ۱۴۷.۵ میلیون دلار که شامل قطعات ساخت موشک با کالیبر ۱۵۵ میلیمتری به اراضی اشغالی اعلام شده است.

به گواه نشریه آمریکایی واشنگتن پست، مسئولان و قانونگذاران آمریکایی در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست اعلام کردند که تجهیزات نظامی ارسالی به این علت فاش نشده که ارزش مالی آن، کمتر از سقفی بوده که به تأیید کنگره نیاز داشته باشد، اما با این وجود، تمام بسته‌های ارسالی به تل آویو در مجموع بیانگر «مقادیر مالی هنگفت» در ارسال سلاح و مهمات به اسراییل است.

این گزارش خاطرنشان کرده که نکته قابل توجه این است که در صورت عدم هماهنگی با کنگره، قانونگذاران توانایی ممانعت از تدارکات نظامی را نداشتند.

کد خبر 6048622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      6 1
      یک روزی تمام این جنایت ها برمیگرده به خود لندن و ایالت های امریکا،،از وعده خدا ،از مکر خدا،از غضب خدا بترسید
    • ایرانی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      5 1
      بحق خمینی کبیر گفت ، آمریکا شیطان بزرگ است ، روحت شاد
    • قاصدک IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      3 1
      خدا لعنتت کنه خدا لعنتت کنه بایدن پیر یه وری تو قبر نخوابی قبرت آتیش بگیره
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      1 1
      خود کنگره در جریان بوده بدون تصویب بوده این چرندیات یاوه گویی همشون از یه قماشن فقط به وقت اشک تمساح و ژست های بشر دوستانه میگیرن اینا جنایتکارن قبلا تو ایران از جنایتها کردن
    • مهران۱۴۹۰ US ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      2 1
      آمریکا مسیول مرگ بیگناهان در غزه است به اذا هر خونی که در غزه ریخته می شود خون سربازان آمریکایی بر زمین ریخته خواهد شد
    • طاهر عبداللهی نژاد US ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 1
      انبارتسلیحات رابایدهدف قرارداد اگه زیرزمینه بایدورودی شو رصدونابودکرد اسرائیل کوچیکه اگه همه توان ماهواره‌ای رابه کاربگیریم هیچ چیزغیرممکن نیست
    • حامد IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      1 0
      خداوکیلی آمریکا فازش چیه کمکای بشردوستانه از بالا میریزه سرشون بعدبمب میده بریزه سرشون اسم اینکارو چی میزارن؟؟ کسی میدونه؟؟ مغز من‌رگ به رگ شد
    • علی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      1 1
      آمریکا جنایت پیشه است ،از یک طرف سلام مرگبار هدیه به اسراییل برای نسل کشی مردم مظلوم غزه و طرف دیگر پرتاب غذا از آسمان برای مردم غزه ،این دوگانگی !!!!؟؟؟؟
    • ایرانی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      مرگ بر آمریکای جهان خوار و اسرائیل کودک کش. مبارزه مسلحانه با جنایتکاران تنها راه نجات جهان از چنگال کثیف صهیونیست هاست. درود بر رزمندگان مقاومت به ویژه یمن قهرمان.