۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸

به همت سازمان فرهنگی شهرداری انجام شد؛

برگزاری عصر شعر و رونمایی از دو عنوان کتاب در فرهنگسرای پرواز

برگزاری عصر شعر و رونمایی از دو عنوان کتاب در فرهنگسرای پرواز

همدان-عصر شعر و رونمایی از دو عنوان کتاب در فرهنگسرای پرواز همدان به همت سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری همدان در راستای حمایت از هنرمندان، شاعران و نویسندگان، سلسله برنامه‌هایی را در فرهنگسرای پرواز از قبیل نشست ادبی، عصر شعر و رونمایی از کتاب برگزار می‌کند.

در این راستا پنج‌شنبه هفته گذشته با حضور محمدرضا زارعی؛ مسئول نظارت بر فرهنگسراها، زکریای هنری؛ مسئول فرهنگسرای پرواز و جمعی از شاعران و دوست‌داران شعر و ادب استان همدان رونمایی از دو عنوان کتاب از دو شاعر برجسته همدانی و مطرح در حوزه شعر و ادبیات فارسی را در این فرهنگسرا شاهد بودیم.

مؤلف یکی از کتاب‌های شعر "امید مرادی" بود که صاحب دو عنوان کتاب است و هر دو کتاب در حیطه غزل با نام‌های "وقتی نگاه کرد" و "شرح حال" در انتشارات شانی که یک انتشارات مطرح در حیطه شعر و ادبیات بوده به چاپ رسیده است.

مؤلف کتاب بعدی مسعود حیدری بود که او نیز از شاعران مطرح و فعال فرهنگی و نام‌آور و نام آشنای فعالان عرصه ادبیات است که دارای چهار عنوان کتاب بوده؛ دو عنوان از کتاب‌هایش گردآوری و دو عنوان دیگر تألیف شده است که دو عنوان کتاب تألیف شده با نام‌های "کابوس دارکوب‌ها" و "پلک‌های مضطرب" در انتشارات شانی ناشر تخصصی شعر در کشور به چاپ رسیده است.

گفتنی است در این مراسم کتاب "شرح حال" توسط صادق ارشی دانش‌آموخته رشته ادبیات و زبان پارسی مورد نقد و برسی قرار گرفت و سپس حبیب صادقی از پیشکسوتان عرصه شعر و ادبیات استان در مورد این کتاب اظهارنظر کرد.

همچنین علی واحد پاک دانش آموخته فلسفه که دستی بر قضا شاعر و نویسنده است، به نقد و بررسی کتاب پلک‌های مضطرب اثر مسعود حیدری پرداخت.

مراسم عصر شعر و رونمایی از کتاب توسط مجری توانمند اسماعیل صبوری، شاعر و نویسنده نام آشنا اجرا شد و دو بانوی همدانی که خود نیز از شاعران و مؤلفان مطرح استان بودند، به شعرخوانی از مجموعه‌های شعری پرداختند.

زهرا جلیلی به شعرخوانی از کتاب شرح حال و سپیده داوری به شعرخوانی از کتاب پلک‌های مضطرب پرداختند و در پایان از مؤلفان دو کتاب تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است چشم‌انداز سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای برنامه‌های ادبی در فرهنگسرای پرواز این است هر هنرجو از آموزش تا معرفی به انجمن‌های تخصصی مورد حمایت قرار گیرد و درواقع آموزش، حمایت و معرفی هنرمندان به جامعه ادبی در این مورد هدف است.

در حال حاضر در فرهنگسرای پرواز در کانون ترانه‌سریان و انجمن ادبی شاهنامه خوانی فعال است و قرار است انجمن نویسندگی هم فعال شود.

یکی از برنامه‌های سالهای اخیر این فرهنگسرا برگزاری برنامه‌های ادبی با گویش همدانی در راستای احیای گویش همدانی بوده است.

برگزاری عصر شعر و رونمایی از دو عنوان کتاب در فرهنگسرای پرواز

برگزاری عصر شعر و رونمایی از دو عنوان کتاب در فرهنگسرای پرواز

کد خبر 6048845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha