۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵

امام جمعه گناوه:

شب قدر فرصت مناسبی برای شناخت امام زمان (عج) است

شب قدر فرصت مناسبی برای شناخت امام زمان (عج) است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: شب قدر شب امام زمان (عج) است و باید بیشتر با آن حضرت ارتباط برقرار کرد و معرفت و شناخت خود را نسبت به آن امام همام بیشتر کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی شنبه‌شب در حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) روستای مال قائد اظهار کرد: خداوند متعال گاهی نفحات و نسیم‌هایی را در اختیار بندگان خود قرار می‌دهد و ماه مبارک رمضان یکی از نفحات الهی است.

امام جمعه گناوه افزود: خداوند در ماه مبارک رمضان عظمت و خصایص و صفات ویژه ای برای بندگان خود و کاروان روزه داران این ماه قائل شده است.

وی با بیان اینکه فرصت ماه مبارک رمضان بهترین روزها و شب‌ها و توفیق الهی که نصیب ما شده است، افزود: باید از فرصت مغتنم ماه مبارک رمضان و به خصوص در شب‌های قدر به قرآن ناطق که وجود مقدس امام عصر (عج) است در کنار قرآن صامت که کلام الله مجید است، بیشتر توجه داشته باشیم.

امام جمعه گناوه ادامه داد: شب‌های قدر از شب‌های باعظمت است که در این شب ملائکه بر امام زمان (غج) نازل می‌شود و شب تقدیر و اندازه گیری، سعادت، رزق، حیات، مرگ و همه مقدرات ما است که به امضای امام زمان (عج) می‌رسد.

وی گفت: یکی از معارف بلند دعای افتتاح امام شناسی است و راه نجات و سعادت ما در این است که امام زمان خود و حجت خدا را بشناسیم.

وی گفت: در روایتی از پیامبر (ص) آمده است «اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است» و امام زمان ما، امام عصر، حضرت مهدی موعود (عج) است.

امام جمعه گناوه با اشاره به ویژگی‌های امام زمان (عج) در بخشی از دعای افتتاح گفت: ماه رمضان، ماه و شب قدر متعلق به امام زمان است و باید بیشتر با آن حضرت ارتباط برقرار کنیم و معرفت و شناخت خود را نسبت به آن امام همام بیشتر کنیم.

امام جمعه گناوه بیان کرد: با اشاره به ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین علی (ع) ادامه داد: امام شناسی، معرفت به حجت خدا و معرفت و شناخت نسبت به امیرالمومنین علی (ع) از وظایف ما است.

وی گفت: از القاب امام علی (ع) امیرالمومنین است که این لقب خاص ایشان است.

کد خبر 6065781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha