۳۰ آذر ۱۳۸۶، ۱۰:۵۴

70 هزار کشاورز در آذربایجان غربی خسارت دیدند

ارومیه - خبرگزاری مهر: امسال بیش از 70 هزار کشاورز بیمه شده صندوق کشاورزی آذربایجان غربی در اثر حوادث طبیعی و غیر مترقبه در استان متحمل خسارت شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فنی و اجرایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، امسال ‪ ۱۳۹‬میلیارد ریال خسارت به کشاورزان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه این رقم، تنها شامل 10 درصد از خسارات واقعی است که به تولید کنندگان بخش کشاورزی و دامی استان وارد شده است، اظهار داشت: از این میزان، ۱۰۶‬میلیارد ریال خسارت پرداخت شده در بخش زراعی و باغی و ‪۳۲‬ میلیارد ریال مربوط به بخش دام، طیور و آبزیان است.

آقایی عمده خسارات وارد شده به کشاورزان را با رقم ‪ ۵۱‬درصد مربوط به سرمازدگی اعلام کرد و یادآور شد: خسارات مربوط به تگرگ با ‪ ۳۷‬درصد، سیل با ‪ ۱/۸‬درصد و سایر خسارات در رده ‌های بعدی قرار دارند.

وی در ادامه بیان داشت: در سال زراعی گذشته، ‪ ۵۸۲‬هزار و ‪ ۷۰۰‬هکتار از اراضی زراعی و باغی استان بیمه شدند که از این میزان، ‪ ۱۳۵‬هزار و ‪ ۶۰۰‬هزار هکتار خسارت دیده ‌اند.

آقایی تصریح کرد: همچنین امسال در مجموعف 500 هزار تن از محصولات کشاورزی در استان به ارزش 129 میلیارد تومان متحمل خسارت شده است.

کد خبر 608175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha