۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس:

آیت‌الله رییسی از آبروی خود برای انجام جراحی اقتصادی هزینه کرد

آیت‌الله رییسی از آبروی خود برای انجام جراحی اقتصادی هزینه کرد

قزوین- نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله شهید رییسی برای انجام جراحی اقتصادی از آبروی خود عبور کرد.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سابقه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در موضوع همراهی با مستضعفان و قشر ضعیف جامعه اظهار کرد: آقای رئیسی سابقه‌ای دارد که آن سابقه سبب می‌شد وقتی به مسئولیت‌های مهم رسیدند آن را فراموش نکنند ایشان در ۵ سالگی یتیم شدند و در دوران طفولیت مجبور بودند برای ادامه تحصیل و حتی در زمان طلبگی کار کنند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابراهیم رئیسی طعم فقر را چشیده بود و آن را درک می‌کرد لذا در مسئولیت‌های مختلف هم به این موضوع دقت می‌کرد که مستضعفان چگونه روزگار می‌گذرانند.

این فعال سیاسی تأکید کرد: ایشان در سفرهایشان به شهرهای مختلف با خانواده‌های کم برخوردار دیدار می‌کردند و دقت داشتند که این خانواده‌ها چگونه روزگار خود را سپری می‌کنند.

وی بیان کرد: ایشان رئیس جمهوری مخلص، ولایتمدار، کاری و از خود گذشته بودند اما محبوبیت ویژه ایشان در بین مستضعفان بود حال‌آنکه شاید در بین سرمایه‌داران و برخورداران چنین جایگاهی نداشتند.

حسینی ابراز کرد: با وجود مشکلات اقتصادی کشور و با وجود تحریم‌ها آقای رئیسی بر این موضوع واقف بود که قشر ضعیف با چه جنس مشکلاتی دست به گریبان هستند و به همین علت هم همه تلاش خود را می‌کرد که این بار را کاهش دهند، امروز هم خواهید دید که در وداع با او همین قشر میدان‌داری می‌کند.

وی گفت: یکی از شجاعانه‌ترین کارهایی که آقای رئیسی به آن ورود کرد جراحی اقتصادی بود که حتی خیلی از نزدیکان ایشان ورود به آن را صلاح نمی‌دانستند اما ایشان با این نگاه که اگر این دولت به آن ورود نکند هیچ‌کس به آن اقدام نخواهد کرد ولی ایشان وارد مسئله شدند و از آبروی خود هزینه کردند.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: ایشان می‌گفتند جراحی اقتصادی قطعاً سخت خواهد بود ولی من دنبال رأی نیستم و انجام این اقدام را در اولویت قرار دادند. دولت قبل همه‌چیز را به برجام گره زده بود و همه کشور را با این مسئله معطل کرد و در مسائل مهمی مانند اقتصاد و مسکن که نیازهای جدی بود عملکردی نداشت.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های آقای رئیسی و با نگاه طولانی‌مدت ایشان ساخت مسکن بار دیگر رونق گرفت و امروز می‌بینیم که گرچه برخی فشارهای اقتصادی را متحمل شدیم ولی آهنگ رشد اقتصادی در کشور تسریع شده است.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دهه اخیر شاهد شعارهای مختلف رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد بوده‌ایم و دولت آقای رئیسی و ایشان همه تلاش خود را برای رشد اقتصادی انجام دادند و با همین دیدگاه امروز ۹ هزار کارخانه و واحد تولیدی که کاملاً از چرخه تولید خارج شده بودند از بحران عبور کرده و به چرخه بازگشتند.

وی در پایان گفت: دولت آقای رئیسی ۵۰۰ هزار میلیارد بدهی دولت قبل را پذیرفت و موفق به توصیه بخشی از آن شد و همه این موارد در حالی رقم خورد که دولت قبلی با انواع کارشکنی‌ها تلاش کردند درد این جراحی اقتصادی را بیشتر کنند.

کد خبر 6114389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha