۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۱

امام جمعه پردیسان:

شهید رئیسی قداست را به جایگاه ریاست جمهوری برگرداند

شهید رئیسی قداست را به جایگاه ریاست جمهوری برگرداند

قم- امام جمعه پردیسان گفت: شهید آیت الله رئیسی مصداق سخت‌کوشی و تلاش، صداقت و صمیمیت، فسادستیزی و تبعیت از ولایت بود و قداست را به جایگاه ریاست جمهوری برگرداند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا حامدی در خطبه‌های نماز جمعه پردیسان، عمل به زهد هنگام دوری از دیگران، دوستی توأم با آرامش و مهربانی، دوری نکردن از دیگران به خاطر تکبر و رفاقت نکردن از روی مکر را از زمره ویژگی‌های متقین در خطبه همام امیرالمومنین عنوان کرد و گفت: مجموعه این چهار ویژگی یعنی اینکه متقین در بحث دوستی چطور هستند، با چه کسانی دوست می‌شوند،، با چه ملاکی؟ مخصوصاً جوانان باید به این توجه داشته باشند.

امام جمعه پردیسان بیان کرد: دوستی با سرنوشت انسان در ارتباط است. متقین در دوستی گرایش به افراد حق‌گرا دارند و از افراد باطل‌گرا دوری می‌کنند. این ملاکی راه‌گشا است. دوست باید کمک‌کار انسان در مسیر طاعت و بندگی باشد.

حجت الاسلام حامدی ابراز کرد: متقین در دوستی با دیگران اصلاً به امکانات و مال او توجه ندارند. اگر از کسی دوری می‌کنند به خاطر زهد و بی‌اعتنایی به مادیات و آلوده نشدن به آن است. آنها مصداق این مثل قدیمی نیستند که تا پول داری رفیقت هستم.

خطیب پردیسان عنوان کرد: دوست اقرب الاقارب است، نزدیک‌ترین نزدیکان. حتی به این اندازه که آنقدر به هم نزدیک می‌شوند که گویی یک نفس واحده در جسوم متفرقه هستند. دو دوستی که جهنمی شده‌اند به خدا عرض می‌کنند که ای کاش با فلانی دوستی نمی‌کردم و جهنمی نمی‌شدم.

وی ادامه داد: دوست همچنین مایه ارتقا و بالا رفتن انسان است. متقین با کسانی مصاحبت می‌کنند که به واسطۀ او زینت و ارتقا جایگاه پیدا کنی، نه اینکه او از تو زینت پیدا کند.

امام جمعه پردیسان اضافه کرد: از دوستی با فساق نهی شده است، در سفارش امیر مؤمنان به فرزندش امام حسن مجتبی علیهماالسلام، دوستی با افراد احمق را نهی می‌کند. امام سجاد علیه السلام نیز می‌فرماید با قطع رحم کننده دوستی نکن.

حجت الاسلام حامدی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی مصداق سخت‌کوشی و تلاش، صداقت و صمیمیت، فساد ستیزی و تبعیت از ولایت بود، اذعان کرد: او به این جمع‌بندی رسیده بود که اگر بناست این جایگاه ریاست جمهوری به آن اصالت و قداست اصلی خودش برگردد، شهادت و خون لازم است. باید جانش را در این راه بدهد تا بتواند این منصب را به آن اثربخشی برساند.

وی تصریح کرد: با این وقایعی که در کشور دیدیم، نشان از این است که این قداست برگشته است. همه دنبال این هستند که چه کسی و کدام رجایی و رئیسی باید بیاید.

امام جمعه پردیسان افزود: دنبال افراد این‌چنینی برای این جایگاه هستند. این شهید اینگونه تبیین تراز مدیریت انقلابی کرد تا از این به بعد دوباره از یک سوراخ گزیده نشویم. یک زمان امام فرمود مبادا کشور دست لیبرال‌ها بیفتد، افتاد. ثمره‌اش را هم دیدیم و درد و زحمتش را دیدیم. حواسمان باشد.

حجت الاسلام حامدی یادآور شد: وقتی یک کسی در خطبه‌های نماز جمعه تجمل را تئوریزه کرد، کاری کرد که ساده‌زیستی مسئولان را فراموش کنیم. اما این شهید آن را احیا کرد. داشتیم که یک رئیس جمهوری را انتقاد کردند، اما او با فحش جوابشان را داد. اما دیدیم که آیت الله رئیسی چگونه با تهمت‌ها روبه‌رو شد.

وی ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی این ودیعه را با تقدیم جانش به دست ما داده. باید برای پاسداشت این ودیعه که با تشییع ملت هم تأیید شد، باید یک رئیس جمهوری انتخاب کنیم که بیشترین شباهت را به این شهید عزیز داشته باشد، یعنی معیارهای مورد تأیید ولی را داشته باشد، عناوینی که در پیام تسلیت مقام معظم رهبری آمده باید لحاظ شود، چون تأیید آقا را دارد.

وی در خصوص فتنه‌های پیش رو متذکر شد: مردم حواستان باشد، شیاطین دوباره دارند بیرون می‌آیند. حواستان باشد. فرصت به نااهلان داده نشود. نگویید فرق ندارد. دیدیم که واقعاً فرق دارد. قداست این جایگاه را نگه داریم.

خطیب جمعه پردیسان با بیان اینکه حضور بی‌نظیر مردمی در مراسمات تشییع بیانگر عنایت الهی به شخصی است که برای خدا کار می‌کند، گفت: اخلاق اسلامی جاذبه دارد. پیغمبر ما با معجزه اخلاق عرب جاهلی را تمدن‌ساز کرد. خیلی‌ها شیفته اخلاق و مرام این شهید بودند. این برای همه سیاستمداران درس است‌.

حجت الاسلام حامدی خاطرنشان کرد: باید شکرگزار نعمت لنگر این نظام، یعنی ولی فقیه باشیم که مأمنی امن برای امت است. در این ماجرا آب در دل مردم تکان نخورد. کسی غصه‌ای نداشت، تبلیغات و شانتاژ گسترده بود، اما مردم خاطرجمع بودند که در پناه ولایت هستند و آسیبی نمی‌بینند.

کد خبر 6117595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha