۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۴

شولتز: ناتو هرگز با روسیه وارد جنگ نخواهد شد

شولتز: ناتو هرگز با روسیه وارد جنگ نخواهد شد

صدر اعظم آلمان می‌گوید که این کشور همچنان به کمک نظامی و غیرنظامی به اوکراین ادامه می‌دهد اما از هر کاری که برلین را در خطر رویارویی مستقیم با مسکو قرار دهد، خودداری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در واکنش به مقاله‌ای که دیروز در اکونومیست منتشر شد، گفت که موضع آلمان درباره ارسال کمک به اوکراین مشخص است و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد اما برلین هرگز خود را در موقعیت رویارویی مستقیم با روسیه قرار نخواهد داد.

موضع شولتز با موضع امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که همچنان گزینه اعزام نیرو از ناتو به اوکراین را محتمل می‌داند، تفاوت فاحشی دارد.

شولتز تاکید کرد: باید درباره این موضوع که ناتو به‌دنبال رویارویی با روسیه نیست، کاملاً شفاف حرف بزنیم. و ما هم هیچ‌کاری نخواهیم کرد که برلین را به یک طرف مستقیم این جنگ تبدیل کند.

هم شولتز و هم ماکرون روسیه را مقصر را دلیل جنگ کنونی می‌دانند اما درباره نحوه مداخله کشور متبوع‌شان در این جنگ، رویکرد متفاوتی دارند. به عنوان مثال، ماکرون با ارسال موشک میان‌برد «اسکالپ» به کی‌یف موافقت اما شولتز از اقدامی مشابه خودداری کرده است.

شولتز همچنین با اشاره به افزایش هزینه‌کرد نظامی و تمایل نوظهور کشورش برای استقرار سرباز خارج از مرزهای آلمان و به طور مشخص در لیتوانی (مجاورت مرز بلاروس)، مدعی شد: برخلاف آدولف هیتلر، این بار نیروهای آلمانی برای صلح، دفاع از آزاد و بازداشتن یک متجاوز امپریالیست مستقر خواهند شد!

مسکو تاکید دارد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین با انگیزه فتح و فتوح صورت نگرفته بلکه هدف اصلی آن، مقابله با تهدید علیه امنیت ملی این کشور است که در گسترش ناتو در شرق اروپا و افزایش حضور در اوکراین پس از کودتای ۲۰۱۴ کی‌یف، ریشه دارد.

کد خبر 6117628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • م ن IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      0 0
      صلح خوبه 🌹🌸🧍🧸💞