۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۴

ظفری خبر داد؛

تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایدارهای محلی

تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایدارهای محلی

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایدارهای محلی در برخی از مناطق کشور طی دو روز آینده خبر داد.

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: روز شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، مازندران تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ نیز استان‌های گیلان، قزوین، ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، شمال آذربایجان غربی، شمال زنجان مثاثر از این سامانه است.

این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات باغی و زراعی و احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها را پیش‌بینی کرد.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور پرهیز از سفرهای غیر ضروری، خودداری از پروازهای ورزشی و تفریحی، بالگرد و هواپیماهای سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و به ویژه در نواحی سردسیر کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی و زراعی را توصیه کرد.

کد خبر 6117714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha