جنبش حماس: از دیوان بین المللی دادگستری انتظار بیشتری داشتیم

جنبش حماس: از دیوان بین المللی دادگستری انتظار بیشتری داشتیم

جنبش حماس ضمن استقبال از حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به رفح اعلام کرد که از دیوان انتظار می رفت حکم توقف تجاوز به سراسر نوار غزه را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره،جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تصمیمات دیوان دادگستری بین المللی که توقف فوری عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در رفح خواستار شده است، استقبال کرد.

جنبش حماس ضمن استقبال از حکم دیوان بین المللی دادگستری علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی تأکید کرد: انتظار داشتیم دیوان بین المللی دادگستری حکم توقف جنگ و نسل‌کشی در سراسر نوار غزه را صادر کند.

این جنبش افزود: ما انتظار داشتیم این دادگاه حکم توقف کامل جنگ و نسل‌کشی در سراسر نوار غزه و نه فقط رفح را صادر کند زیرا آنچه در جبالیا و دیگر مناطق نوار غزه اتفاق می‌افتد خطراتش کمتر از اتفاقات رفح نیست.

حماس از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده و به اجرای تصمیمات دیوان دادگستری بین المللی و تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی که ارتش این رژیم را وادار به توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه می‌کند، ملزم نمایند.

گفتنی است که دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند امروز جمعه با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

کد خبر 6117828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha