۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۴۹

عمار حکیم:

شهید امیرعبداللهیان در تقویت روابط ایران با کشورهای عربی نقش داشت

شهید امیرعبداللهیان در تقویت روابط ایران با کشورهای عربی نقش داشت

رییس جریان حکمت ملی عراق گفت: شهید امیرعبداللهیان نقش مهمی در تقویت روابط ایران با کشورهای اسلامی و عربی داشت و در این سه سال مسئولیت وی شاهد پیشرفت آشکار در روابط این کشورها با ایران بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق عصر روز جمعه ۴ خرداد با حضور در منزل شهید «حسین امیرعبداللهیان» اظهار کرد: من شهادت دکتر امیرعبداللهیان، وزیر خارجه فقید ایران را صمیمانه به شما خانواده این شهید والامقام تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان یک شخصیت متمایز و محوری اساسی در عرصه دیپلماسی بود، از ویژگی‌های شخصیتی وی فروتنی و پشتکار و اهتمام و الگویی بود که در عرصه دیپلماسی و میدان ارائه کرد. تقدیر چنین بود که شهادتش هم در میدان رخ دهد تا شهادتش تجسم عینی این سیاست و مسیر و عملکرد او در دیپلماسی میدان باشد و شخصیت مهم و بزرگی را در عرصه دیپلماسی و میدان از دست دادیم.

رئیس جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: آن شهید سعید با مشاغل و مسائلی که با آنها مواجه بود فردی فروتن و خاکی بود که در روابط خود شئونات رفتاری و اجتماعی را رعایت می‌کرد و هر کس که با این شهید ارتباط داشت، این صمیمیت و فروتنی محبت را درک و حس می‌کرد.

عمار حکیم گفت: آن شهید روابط ویژه‌ای با عراق و پرونده عراق و شهید والامقام مرحوم آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم و مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالعزیز حکیم و عموماً با مسئله عراق داشت. ما آماده میزبانی از وی به همراه رئیس جمهور شهید آقای رئیسی رحمة الله علیه در پایان این ماه بودیم و برنامه سفر آنان به عراق در حال آماده‌سازی بود، اما دست تقدیر چنان بود که از این دیدار محروم شویم.

وی ادامه داد: در واقع یک ویژگی دیگر شهید امیرعبداللهیان اهتمام به مسئله فلسطین بود که در این عرصه سابقه‌ای کهن داشت و در دوره‌ای دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین بود. در حوادث ماه‌های اخیر غزه نیز آن شهید نقشی مهم و بزرگ در دفاع از مسئله فلسطین و مطرح کردن این موضوع در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی و شورای امنیت و سازمان ملل داشت و همه جا با عزت و افتخار از مسئله فلسطین دفاع کرد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق اظهار کرد: شهید امیرعبداللهیان همچنین نقش مهمی در تقویت روابط ایران با کشورهای اسلامی و عربی داشت و در این سه سال مسئولیت وی شاهد پیشرفت آشکار در روابط کشورهای عربی و اسلامی با ایران بودیم، این مساله را می‌توان یک دستاورد شاخص در دولت آیت الله شهید ابراهیم رئیسی دانست و دکتر امیرعبداللهیان در مقام وزیر خارجه این سیاست را به خوبی و شایستگی پیاده و پیگیری کرد.

وی گفت: میزان همدردی و ابراز احساساتی که با این حادثه شد و حضور مقامات ارشد کشورهای عربی و اسلامی که به این مناسبت به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند خود بیانگر موفقیت در اجرای سیاست تقویت روابط با کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی بود.

کد خبر 6117892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha