۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۱

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

۲۲۴۰ روستا در آذربایجان شرقی از نعمت آب شرب پایدار برخوردار هستند

۲۲۴۰ روستا در آذربایجان شرقی از نعمت آب شرب پایدار برخوردار هستند

تبریز- مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۲۲۴۰ روستا در آذربایجان شرقی از نعمت آب شرب پایدار برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: شهادت خادمان مردم را تسلیت می گویم، با تلاش تمامی مدیران و کارکنان استان خللی در کار ایجاد نمی‌شود و خدمت به مردم باید بیشتر و بهتر از قبل باشد.

خانی سپس ادامه داد: ۱۰۰ درصد نقاط شهری استان توسط شرکت آب و فاضلاب تحت پوشش آب سالم و بهداشتی است و تمامی مناطق شهری استان آب شرب پایدار دارند.

وی با اشاره به اینکه بالای ۷۶ درصد فاضلاب شهری استان تحت پوشش شرکت اب و فاضلاب آذربایجان شرقی قرار دارد، ابراز داشت: ۸۹ درصد شهر تبریز نیز تحت پوشش فاضلاب شهری است.

خانی با تاکید بر اینکه ۱۵ پروژه آبرسانی و تأمین آب پایدار در ۱۵ شهر اجرا می‌شود که هشت پروژه سال گذشته انجام شد و بقیه نیز امسال اجرا می‌شود، ادامه داد: هوراند و قره آغاج جزو شهرهای دارای تنش آبی هستند که تا ۱۵ تیرماه هر دو شهر از آب پایدار بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل آبفای استان از افزایش ذخیره آب مطمئن در بقیه شهرها و افزایش ذخایر آبی در سدهای استان خبرداد و گفت: به ۲۲۰ روستا در سال قبل آبرسانی انجام دادیم. هم اکنون ۲۲۴۰ روستا در استان از نعمت آب مطمئن و پایدار برخوردار هستند. آب ۵۰۰ روستای دیگر نیز باید پایدار شود.

وی از اهتمام دولت سیزدهم برای جهاد آبرسانی به روستاها خبرداد و افزود: نهضت جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم و به همت شهید آیت الله رئیسی انجام شد که در این خصوص به ۵۰۰ روستا آبرسانی انجام می‌شود. ۲۲۰ روستا طی سال قبل انجام شد که رکوردی در سطح استان در ۱۰ سال اخیر بود.

خانی با اشاره به اینکه در ۱۴۰۳ برنامه پایدار شدن ۲۵۰ روستا را در برنامه داریم، افزود: با ۹۱ درصد پیشرفت در آبرسانی رتبه یک کشوری را در جهاد ابرسانی داریم. دو مجتمع بزرگ آبرسانی شامل مجتمع آبرسانی ستارخان و فاز دو آزادگان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در مراحل پایانی خود است و اواسط تیرماه به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: استاندار شهید برای هر دو پروژه تلاش زیادی انجام داد و تأمین اعتبار نقد به همت این شهید بزرگوار از محل مسئولیت‌های اجتماعی انجام شد تا این دو مجتمع آبرسانی آماده بهره برداری شود.

خانی سپس با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خیرین آبرسان استان نیز گفت: این مراسم در تبریز برگزار و باعث ترویج جذب خیرین آبرسان شد. بالای ۵۴ نفر خیر آبرسان استان داریم که از رقم ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه کردند و باعث آبرسانی به ۹۲ روستای استان شدند. امسال نیز این کار ادامه خواهد. داشت

وی با بیان اینکه بحث خیرین آبرسان نیز همانند مدرسه سازی رونق یافته است، گفت: استان ما نیز در جذب خیرین رتبه نخست را دارد.

خانی افزود: دو مجتمع آبرسانی استان الان در حال بهره برداری آزمایشی است و هنوز رسمی افتتاح نشده است. مجتمع المالوی هشترود برای ۴۵ روستا آماده بهره برداری است. مجتمع یخفروزان اهر و چول قشلاقی برای ۳۷ روستا درحال بهره برداری بوده و منتظر افتتاح رسمی توسط مقامات هستیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت شبکه فاضلاب استان نیز گفت: ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح استان درحال کار است. ۷۶ درصد تحت پوشش بوده و ۸ تصفیه خانه نیمه تمام در استان درحال اجرا است.

مدیرعامل آبفای استان ابراز داشت: مدول دوم تصفیه خانه تبریز و تصفیه خانه آدرشهر تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی در خصوص قطعی آب در تابستان پیش رو نیز گفت: قطعی با برنامه در سال جدید در استان نداریم. ضریب اطمینان بیشتر شهرها بالاست و البته فقط در سهند و تبریز و مراغه ضریب اطمینان برابر مصرف بوده و آن را نیز امیدواریم با مدیریت مصرف بتوانیم پیک تابستان را بدون هیچ مشکلی سپری کنیم.

کد خبر 6120515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha