۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۴

با حضور اصحاب فرهنگ و رسانه؛

سوگواره «شهید جمهور» در لرستان برگزار شد

سوگواره «شهید جمهور» در لرستان برگزار شد

خرم‌آباد- سوگواره فرهنگی هنری «شهید جمهور» ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دوشنبه سوگواره فرهنگی هنری «شهید جمهور» هم‌زمان با سراسر کشور ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در لرستان برگزار شد.

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ضایعه جبران‌ناپذیر شهادت رئیس‌جمهور و همراهان گران‌قدرشان، اظهار داشت: «شهید جمهور» مفهومی ورای ترکیب کلماتی که ما به‌عنوان یک سمت اجتماعی - سیاسی تحت عنوان رئیس‌جمهور در ذهن داریم و به زبان می‌آوریم را در خود دارد.

شهید «رئیسی» برگ زرین تاریخ معاصر است

وی با اشاره به اینکه «شهید جمهور» مصداق جمهوریت، مردم‌محوری، دموکراسی و شهیدشدن و شهادت در راه مردم‌باوری است، بیان کرد: «شهید جمهور» تنها به معنای شهادت رئیس‌جمهور نیست؛ بلکه معنای ثانویه‌ای را در خود مستتر دارد و آن شهادت برای جمهوریت اسلامی و برای مردم است.

سوگواره «شهید جمهور» در لرستان برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه شیوه مدیریت آیت‌الله رئیسی برای الگوبرداری نه‌تنها در ایران؛ بلکه در تمامی دنیا و برای همه تاریخ قابل‌بهره‌برداری است، افزود: شهید رئیسی برگ زرین تاریخ معاصر است و از فرزند صالح مکتب امام خمینی (ره) و رهرو معظم و له جز این انتظار نمی‌رفت که شهید راه مردم باشد.

روانشاد با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی مردی از مردم، با مردم و برای مردم بود و مصداق بسیاری از مفاهیم است، افزود: آیت‌الله رئیسی، مصداق اسلامی بودن، جهادی بودن، جهاد تبیین، تبیین جهاد است که هر یک‌سویه‌های متفاوتی هستند که مصادیق آن را می‌توانیم در شیوه زیست، مدیریت و شهادتشان ببینیم.

سوگواره «شهید جمهور» در لرستان برگزار شد

وی اظهار کرد: معتقدم اگر جمهوری اسلامی را یک مکتب بدانیم؛ شهید رئیسی الگوی یک فرزند صالح و مصداق عینی برای تمام شعائر جمهوری اسلامی است.

اصحاب رسانه و هنرمندان الگوی مدیریتی شهید رئیسی را تبیین کنند

احسان یاوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نیز در این مراسم با اشاره اینکه شهید «رئیسی» تابلویی از خدمت‌رسانی، عشق به مردم و درعین‌حال ولایت‌پذیری و تعهد به آرمان‌های اصیل اسلامی را ترسیم کرد، اظهار داشت: اگرچه فاجعه دردناک سقوط بالگرد برای همه ما بسیار سخت، جان‌سوز و تألم‌برانگیز است؛ اما این اتفاق و آنچه که برای ما رقم خورد تجلی جمع میان دین و سیاست بود که می‌توان میان دین و سیاست جمع بست، آقای «رئیسی» ثابت کرد می‌شود یک دین‌دار متعهد و یک سیاست‌مدار مخلص بود.

وی افزود: شهید «رئیسی» یک الگوی مدیریتی شکل داد که در دنیا نمونه ندارد، پاک‌دستی، صداقت، خویشتن‌داری، سعه‌صدر از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید جمهور است که باید این الگوی بی‌نظیری و ارزشمند قدر دانسته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با تأکید بر اینکه الگوی مدیریتی ناب شهید رئیسی باید از سوی اصحاب رسانه و هنرمندان تبیین شود و مسیر ارزشمندشان باید امتداد پیدا کند، افزود: مردم باید بدانند که دین‌داری و مردم‌سالاری دینی می‌تواند یک الگوی موفق برای حاکمیت باشد.

یاوری، بیان کرد: شهید رئیسی مصداق بارز موفقیت مردم‌سالاری دینی بود که این الگو نشان داد که مردم به کمتر از آن رضایت نخواهند داد و تشییع باشکوه و بدرقه بی‌نظیر و ابراز احساسات در شهرهای مختلف دلالت بر موفقیت این الگو دارد.

رونمایی از تمثال مبارک شهید جمهور در لرستان

در این مراسم از تمثال مبارک شهید جمهور طی سوگواره فرهنگی هنری «شهید جمهور» در لرستان رونمایی شد.

سوگواره «شهید جمهور» در لرستان برگزار شد

تمثال مبارک شهید جمهور اثر استاد طهمورث آشناگر و تابلو شهدای خدمت اثر اساتید انجمن هنرهای تجسمی بوده است.

کد خبر 6120604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha