لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز دویست‌وسی‌وپنجم؛

شبِ سخت آوارگان فلسطینی در میان خون و آتش

شبِ سخت آوارگان فلسطینی در میان خون و آتش

تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به ویژه شهر رفح و بالا گرفتن اختلافات میان نتانیاهو و وزرای کابینه اش از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: شب گذشته یکی از سخت‌ترین شب‌ها برای آوارگان فلسطینی مستقر در شهر رفح بود به طوری که رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه از زمین و هوا این منطقه را بمباران کرد.

بمباران وحشیانه مناطق مسکونی نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته به شدت از زمین و هوا نوار غزه را کوبیدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های متجاوز صهیونیستی اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

در جریان بمباران مناطق مسکونی در اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه چندین فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند.

شبِ سخت آوارگان فلسطینی در میان خون و آتش

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز حملات سنگینی را علیه شرق اردوگاه البریج و شمال اردوگاه النصیرات و همچنین مناطق المغراقه و الزهرا در مرکز نوار غزه انجام داد.

شب سخت آوارگان فلسطینی در شهر رفح

در میان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه سراسر غزه، شهر رفح که میزبان صدها هزار آواره فلسطینی است شب سختی را پشت سر گذاشت.

شبکه المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی شب گذشته حملات همزمان زمینی و هوایی شدیدی علیه غرب شهر رفح انجام داده است.

علاوه بر این، توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق مختلف شهر رفح را زیر آتش گرفت. این حملات توپخانه ای ساختمان بیمارستان اندونزی در محله تل السلطان در غرب شهر رفح را نیز دربرگرفت.

همچنین پهپادهای رژیم صهیونیستی با پرواز برفراز شهر رفح به ویژه مناطق غربی آن به صورت بی امان به سمت آوارگان فلسطینی شلیک کردند.

بمباران چادر آوارگان فلسطینی در محله تل السلطان واقع در غرب رفح چندین شهید و زخمی برجای گذاشت. نظامیان صهیونیست طی بامداد امروز یک قبرستان در غرب شهر رفح را نیز ویران کردند.

بمباران زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی شهر رفح باعث شد فلسطینی‌های زیادی در این منطقه آواره شوند.

این در حالی است که شهر رفح خود میزبان صدها هزار آواره فلسطینی است. خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که خانواده‌های فلسطینی محله تل السطان را ترک کرده اند.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که کادر پزشکی و بیماران در مرکز درمانی تل السلطان و بیمارستان اندونزی در غرب رفح محاصره شده اند.

صهیونیست‌های پنهان شده در یک خانه هدف خمپاره‌های فلسطینی

این در حالی است که نبرد نیروهای فلسطینی با عناصر اشغالگر در مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه داد.

به گزارش شبکه المیادین، گردان‌های شهدا الاقصی اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی وابسته به این گردان‌ها عناصر صهیونیست را در اطراف مسجد سعد در اردوگاه جبالیا هدف قرار دادند.

این حمله نیروهای فلسطینی با استفاده از خمپاره‌های سنگرشکن صورت گرفت که در نهایت به هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست منجر شد.

نیروهای فلسطینی موفق شدند در این حمله، نظامیان صهیونیست را که در یک خانه در اطراف مسجد سعد پنهان شده بودند هدف قرار دهند.

در کرانه باختری نیز نبرد نیروهای فلسطینی با عناصر اشغالگر همچنان ادامه دارد.

دقایقی قبل گردان‌های قدس اعلام کرد که نیروهای وابسته به این گردان‌ها مستقر در طولکرم نظامیان صهیونیست را در گذرگاه سناعوز به گلوله بستند.

شبِ سخت آوارگان فلسطینی در میان خون و آتش

نتانیاهو به دنبال منحل کردن شورای جنگ

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آمادگی نتانیاهو برای انحلال شورای جنگ این رژیم خبر دادند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو آماده است بعد از هشدارهای بنی گانتز شورای جنگ این رژیم را منحل کند.

بنی گانتز و گادی آیزنکوت ۲ تن از اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این نتانیاهو را تهدید به خروج از این شورا کرده بودند. آنها از نتانیاهو خواسته بودند طی یک ضرب الاجل مشخص شده برنامه مرحله پساجنگ را تصویب کند.

این منابع اضافه کردند که نتانیاهو به دنبال انحلال شورای جنگ است تا مجبور نشود به جای گانتز و آیزنکوت ۲ وزیر تندرو یعنی ایتمار بن گویر و اسموتریچ را جایگزین کند.

این در حالی است که اختلافات میان نتانیاهو و وزرای وی در حال افزایش است به طوری که نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از ۲ هفته قبل تاکنون با یکدیگر صحبت نکرده اند.

گالانت در یک کنفرانس خبری از طرح و برنامه‌های نتانیاهو در خصوص نوار غزه انتقاد کرده بود.

کد خبر 6120897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha