۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲

اجزای خط تولید سیب زمینی نیمه آماده منجمد

اجزای خط تولید سیب زمینی نیمه آماده منجمد

در ادامه شما را با اجزای خط تولید سیب زمینی نیمه آماده منجمد بیشتر آشنا خواهیم کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اجزای خط تولید سیب زمینی نیمه آماده منجمد شامل ۲۷ دستگاه مجزا است! و به طور خلاصه ۱۰ مرحله اصلی بر روی سیب زمینی خام انجام می‌شود تا تبدیل به فرنج فرایز شود. در این محتوا این مراحل و دستگاه‌ها را کاملاً می‌شناسید. با خواندن این محتوا تا انتها از تبدیل سیب زمینی خام تا فرنج فرایز را کاملاً درک می‌کنید.

فرآِیندها و اجزای خط تولید سیب زمینی نیمه آماده منجمد

ماشین‌آلات خط تولید فرنچ فرایز شامل ۲۷ عدد هستن که در ۱۰ مرحله سیب‌زمینی خام را تبدیل به فرنچ فرایز می‌کنند، این ۱۰ مرحله شامل موارد زیر است.

اجزای خط تولید سیب زمینی نیمه آماده منجمد

شست‌وشو و خاک‌گیری سیب زمینی

پوست گیری و برس زنی

برش زنی و سورتیگ

انزیم بری

فرآیند کاهش آهن

خشک کردن

سرخ کردن

روغن گیری و خنک کردن

انجماد سریع

بسته بندی

زاگرس تاو ماشین به عنوان طراح خط تولید سیب زمینی فرنچ فرایز سعی می‌کند، کمترین میزان مصرف آب و کمترین میزان ضایعات را در خط تولید ساخته شده داشته باشد. حالا که با مراحل اصلی آشنا شدید، سراغ معرفی دستگاه‌ها و یک توضیح تک خطی برای شرح وظیفه می‌رویم.

ماشین آلات خط تولید سیب زمینی منجمد

در ادامه به صورت خلاصه طرز تولید سیب زمینی نیمه آماده و ماشین آلات را می‌خوانید.

۱_ ابتدا با دستگاه سورتینگ و خاک گیری سیب زمینی‌ها، خاک و آلودگی را جدا می‌شود. این سورتینگ برای جداسازی سیب زمینی‌های تقریباً هم سایز است.

۲_ به کمک کانوایر شیبدار (بالابر) سیب زمینی‌ها وارد هاپر می‌شود. دستگاه هاپر دستگاهی برای ورود تدریجی مواد اولیه به خط تولید است.

۳_ بعد از هاپر نوبت دستگاه شستشوی سیب زمینی است که وظیفه جدا سازی و تمیز کردن سیب زمینی از خاک و سنگ را دارد.

۴_ سپس با اسکرو کانوایر (بالابر) سیب زمینی‌های شسته شده وارد دستگاه پوست گیر بخار می‌شود. در دستگاه پوست گیر بخار به کمک بخار پوست روی سیب زمینی کنده می‌شود.

۵_ پس از پوست گیری سیب زمینی به کمک اسکرو کانوایر وارد دستگاه برس زنی می‌شود. در دستگاه برس زنی چندین غلتک فرچه دار u شکل تمام پوست کنده می‌شود.

۶_ برای اطمینان از پوست کندن کامل سیب زمینی نوبت کانوایر بازبینی است. بعد از بازبینی توسط نیروی انسانی دستگاه هیدروکاتر به اسلایسر و خورد کردن خلالی سیب زمنی می‌پردازد. و در میان اسلایس کردن سیب زمینی به دلیل وجود آب در هیدروکاتر سیب زمینی شسته می‌شود.

۷_ حال نوبت به جدا کردن ضایعات است که دستگاه سورتر یا جدا کننده ضایعات بر اساس ضخامت سیب زمینی خلال شده را جدا می‌کند.

۸_ سپس سیب زمینی وارد سورتر طولی می‌شود تا سیب زمینی‌ها از لحاظ اندازه هم یک دست شود. سپس وارد کانوایر بازبینی می‌شود تا نیروی انسانی سیب زمینی‌های بدشکل را جدا کند.

۹_ حالا بالابر خلال‌ها را وارد بلانچر اولیه می‌کند و سپس خلال‌های فرنچ فرایز وارد بلانچر ثانویه می‌شوند. برای از بین بردن آنزیم‌ها از بلانچر اولیه با دمای بالاتر و زمان کمتر و بلانچر دوم با دمای کمتر و زمان بیشتر استفاده می‌شود.

۱۰_ حالا نوبت به ماشین دوزینگ پمپ ( SAPP ) است. دوزینگ پمپ میزان آهن را کنترل می‌کند و به خلال‌ها فسفات بدون ضرر و دکستروز (نوعی قند) اضافه می‌کند.

۱۱_ خلال‌ها وارد ویبراتور می‌شوند تا آخرین مرحله جدا سازی خلال‌های معیوب انجام شود. سپس خلال‌ها وارد خشک کن می‌شوند تا کاهش رطوبت انجام شود.

۱۲_ بعد از خشک کن خلال‌ها باز هم وارد ویبراتور می‌شوند. سپس خلال‌ها حدود ۶۰ ثانیه در دستگاه فرایر یا سرخ کن در روغن داغی با دمای حدود ۱۷۰ غوطه‌ور می‌شوند.

۱۳_ خلال‌ها وارد دستگاه روغن گیر و سپس وارد دستگاه خنک کننده اولیه می‌شوند.

۱۴_ آخرین مرحله هم خلال‌ها در دستگاه انجماد سریع، آماده بسته‌بندی می‌شوند.

۱۵_ و خلال‌های منجمد شده وارد مرحله بسته‌بندی اتوماتیک می‌شوند.

دستگاه بلانچر؛ راز خوشمزگی و تردی فرنج فرایز

یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های خط تولید سیب زمینی فرنچ فرایز بلانچر است. حالا می‌پرسید چرا بلانچر؟ چون که بلانچر وظیفه جداسازی آنزیم‌های نامطلوب است. همان آنزیم‌هایی که باعث طعم بد و سیاه شدن سیب زمینی می‌شود. دستگاه بلانچرچیست؟ بلانچر برای دو هدف آنزیم‌بری و شست‌وشو به کار می‌رود.

مزایای استفاده از دستگاه بلانچر به شرح زیر است:

حفظ طعم و بافت محصول

حفظ یا تاخیر در از بین رفتن ویتامین

روشن کننده یا حفظ کننده رنگ طبیعی

نرم کردن بافت برخی از محصولات

پاستوریزاسیون میوه و سبزیجات

بلانچ کردن یا آنزیم زدایی برای غیرفعال کردن برخی آنزیم‌ها است. برخی از آنزیم‌ها و باکتری‌ها باعث فاسد شدن، تغییر رنگ و دفرمه شدن محصولات می‌شود.

کاربرد دستگاه بلاچینگ در شست‌وشو، آنزیم بری یا بلانچ کردن، شُک زدن مواد و نشاسته‌گیری و آنزیم بری سیب زمینی است. بلانچر ارزش غذایی مواد را برای کنسرواسیون حفظ می‌کند، همچنین روند خرابی محصولات را بسیار کند می‌کند.

جهت مشاوره رایگان و خرید دستگاه بلانچر یا خط فرنچ فرایز، با مدیر فروش ما به شماره ۰۹۱۲۴۴۰۸۷۲۲ تماس بگیرید.

پوست گیر سیب زمینی؛ بهترین دستگاه برای کاهش ضایعات یا حتی افزایش آن!

یکی از مراحلی که بیشترین ضایعات را به همراه دارد مرحله پوست گیری سیب زمینی است. وظیفه پوست گیر سیب زمینی مشخصاً برداشتن پوست نازک روی سیب زمینی است. مکانیزم پوست گیری این دستگاه معمولاً به صورت سایشی است. دیگر روش‌ها مانند ضربه‌ای به سیب زمینی آسیب وارد می‌کند. مکانیزم سایشی در بین سازنده و مصرف کنندگان دستگاه پوست گیری به دلیل عدم آسیب به سیب زمینی متداول‌تر است.

برای پوست گیری سیب زمینی در ظرفیت بالا از بخار استفاده می‌شود. نحوه عملکرد پوست گیر بخار به این صورت است که سیب زمینی‌ها در مخزن محبوس و سپس بخار با فشار بالا با مدت زمان مشخصی وارد مخزن می‌شود. به دلیل فشار بخار و دمای بالا، نشاسته زیر پوست سیب زمینی واکنش می‌دهد و پوست از سیب زمینی جدا می‌شود. ضایعات روش پوست گیر بخار نزدیک به صفر است و در پوست گیری ظرفیت بالا استفاده می‌شود. برای ظرفیت‌های پایین جهت کاهش هزینه، پوست گیرهای سایشی استفاده می‌شود.

معرفی شرکت زاگرس تاو ماشین

زاگرس تاو ماشین اولین طراح و سازنده خط تولید فرنچ فرایز تمام ایرانی است. به نقل از آقای حمید رضا کاکاوندی مدیرعامل شرکت، ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز ما با طراحی فنی و مهندسی درست کمترین ضایعات را دارد. شرکت زاگرس تاو ماشین در سراسر ایران در زمینه طراحی، تولید، نصب کامل خطوط، ارتقا کارخانه‌ها و ماشین آلات خاص خط فرنچ فرایز (سیب زمینی نیمه آماده منجمد) با بهره‌گیری از بروزترین اطلاعات در این زمینه و با آخرین تکنولوژی‌ها در حال فعالیت است.

شرکت ZTM طراحی تمامی ماشین آلات خط تولید فرنچ فرایز را مطابق با طراحی و تکنولوژی روز اروپا انجام می‌دهد. و با تعهد و تخصص سعی بر راه‌اندازی واحدهای صنعتی نمونه برای شما را دارد.

اجزای خط تولید سیب زمینی نیمه آماده منجمد

شرکت زاگرس تاو ماشین در زمینه طراحی، ساخت، اجرا و راه اندازی ماشین آلات و خطوط صنایع‌غذایی فعالیت دارد. افتخار همکاری با مجموعه‌های بزرگی مانند چی‌توز، باتو، مزمز و کاله داریم. تضمین کیفیت ما تیم تخصصی طراحی و فنی کارآموزده ماست.

راز خوشمزگی و کیفیت فرنچ‌فرایز، در خط تولید سیب‌زمینی نیمه آماده است. چون مواد اولیه سیب زمینی در ایران به فور و با کیفیت بالا تولید می‌شود. پس باید تنها در خرید خط تولید سیب زمینی فرنچ فرایز دقت کنید. لطفاً از وب سایت زاگرس تاو ماشین دیدن فرمایید.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت خط تولید فرنچ فرایز، با شماره ۰۹۱۲۴۴۰۸۷۲۲ تماس بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6121398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha