۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳

اوجی در حاشیه جلسه هیأت وزیران:

در هفته های آینده آمادگی بهره برداری از ۲۳ پروژه کلان را داریم

در هفته های آینده آمادگی بهره برداری از ۲۳ پروژه کلان را داریم

وزیر نفت گفت: در هفته های آینده آمادگی بهره برداری از ۲۳ پروژه کلان را داریم به ارزش ۴/۶ میلیارد دلار داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهید و شهدای خدمت، گفت: رئیس جمهور بابت پیگیری طرح‌هایی مخصوصاً طرح‌هایی که از گذشته مغفول مانده بود از وزارت نفت مطالبه داشتند از جمله جمع آوری گازهای مشعل، افزایش ظرفیت پترو شیمی‌ها، احداث خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، قانون هوای پاک که وزارت نفت این موارد را در کنار سایر وظایف خود انجام داد.

وی افزود: در هفته‌های آینده آمادگی بهره برداری ۲۳ پروژه کلان به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار داریم. با این افتتاح‌ها، ۳ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی‌ها افزوده می‌شود. ۴۶۰ کیلومتر خط انتقال فرآورده‌های نفتی را داریم.

وزیر نفت ادامه داد: پیش از این حمل فرآورده‌ای نفتی به مبادی مصرف از طریق تانکرهای نفتکش انجام می‌شد، لیکن با احداث هزار کیلومتر خطوط لوله تا پایان سال، حدود پنج تا شش هزار تانکر نفتکش از جاده‌ها جمع آوری خواهند شد.

اوجی در ادامه گفت: وزارت نفت به غیر از پروژه‌های کلانی که در دست دارد سایر پروژه‌ها را برای بهره برداری پیگیری کرده است. در بخش افزایش تولید، افزایش صادرات نفتی، افزایش تولید گاز و فرآورده‌ای نفتی، جلوگیری از خام فروشی یا همان اقتصاد مقاومتی و احداث پتروپالایشگاه‌ها که طبق فرمایش آیت الله رئیسی بر آنها تاکید خاصی داشتند و جزء مطالبات ایشان در صنعت نفت بود که در نتیجه دستاوردهای ارزشمندی نصیب کشور شده است.

وی با بیان اینکه جمع آوری تانکرهای نفتکش، کاهش آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: تصادفات و هزینه‌هایی که در این بخش برای دولت داشته است، کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: قرار بود آیت الله رئیسی در سفر به تبریز، کیفی سازی فرآورده‌ای نفتی پالایشگاه تبریز و ۲۲۲ کیلومتر خطوط انتقال این فرآورده‌ها را افتتاح کنند.

وزیر نفت با اشاره به دیگر پروژه‌هایی که در هفته‌های آتی افتتاح خواهند شد، بیان کرد: احداث خطوط انتقال گاز، ایستگاه‌های تقویت فشار و جمع آوری گازهای مشعل به میزان چهار میلیون متر مکعب از دیگر پروژه‌هایی است که افتتاح می‌شوند.

کد خبر 6122236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha