۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵

اوج نگرانی در قعر جدول؛

بررسی وضعیت سه تیم در خطر سقوط/ دومین تیم جنوبی یا حریف استقلال؟

بررسی وضعیت سه تیم در خطر سقوط/ دومین تیم جنوبی یا حریف استقلال؟

سه تیم انتهای جدولی لیگ برتر فوتبال از گزینه های سقوط به دسته پایین تر به حساب می آیند و کار پیکان بسیار سخت تر از دو رقیب دیگر است.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران به هفته پایانی خود رسیده و مسابقات هفته سی‌ام روز شنبه ۱۲ خرداد با انجام هر ۸ بازی و به طور همزمان در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

علاوه بر حساسیت در بالای جدول در پایین جدول هم ۳ تیم (پیکان، استقلال و فولاد خوزستان) برای بقا خواهند جنگید و در پایان مسابقات روز شنبه مشخص خواهد شد که کدام تیم همراه با صنعت نفت به لیگ دسته اول سقوط خواهد کرد.

پیکان - استقلال

تیم پیکان در بین دو تیم دیگر بازی سختی را در پیش دارد؛ شاگردان رضا عنایتی در لحظات پایانی دیدار با فولاد توانستند به بازی برگردند و با حداقل امتیاز آخرین بازی خارج از خانه خود را به اتمام برسانند. پیکان در نیم فصل دوم دو پیروزی امیدوار کننده برابر ملوان و سپاهان کسب کرد اما خودرو سازان در ۵ دیدار اخیر خود نتوانسته‌اند نتایج خوبی را کسب کنند و دو تساوی و ۳ شکست حاصل کار شاگردان عنایتی بوده است.

عدم پیروزی پیکان در ۱۰ دیدار رو در رو برابر استقلال باعث شده تا شانس این تیم برای پیروزی در این بازی کمتر به نظر برسد اما از آنجایی که شاگردان عنایتی خطر سقوط به دسته پایین‌تر را حس می‌کنند، استقلال که برای قهرمانی با پرسپولیس در کورس است، کار سختی را در پیش خواهد داشت.

بررسی وضعیت سه تیم در خطر سقوط/ دومین تیم جنوبی یا حریف استقلال؟

استقلال خوزستان - هوادار

تیم استقلال خوزستان در دو هفته اخیر موفق شده ۶ بار دروازه حریفان خود را باز کند و عملکرد هجومی از خود نشان داده است. استقلال از جمله تیم‌های انتهای جدولی است که از ابتدای فصل تاکنون با سید سیروس پورموسوی کار خود را ادامه داده است و تغییری روی نیمکت این تیم حاصل نشده و فقط به جای امیرحسین پیروانی در نیم فصل دوم یک مربی برزیلی به جمع اعضای کادر آبی‌های خوزستان اضافه شد.

هوادار پس از شکست برابر پرسپولیس، روزهای خوشی را سپری نمی‌کند و در دیدار هفته بیست و نهم برابر نساجی ۵ گل دریافت کرد تا سومین شکست متوالی این تیم رقم بخورد. با توجه به میزبانی استقلال خوزستان در این دیدار و حضور هواداران برای حمایت از تیم خود و از آنجا که خط حمله استقلال هم عملکرد بسیار خوبی در دیدارهای اخیر داشته و خط دفاعی هوادار آمار بسیار ضعیفی را از خود به ثبت رسانده است، احتمال پیروزی استقلال در این بازی بیشتر از تیم میهمان است. علاوه بر این هوادار حضور خود را برای فصل بعد در لیگ برتر قطعی کرده و عملاً بازی روز شنبه برای شاگردان مسعود شجاعی حکم یک بازی تدارکاتی را دارد.

بررسی وضعیت سه تیم در خطر سقوط/ دومین تیم جنوبی یا حریف استقلال؟

نساجی - فولاد

تیم نساجی با پیروزی پرگل برابر هوادار در هفته بیست و نهم بقای خود را در لیگ برتر قطعی کرد. این بازی آخرین مصاف خانگی نساجی خواهد بود و برای اولین بار در این فصل هواداران این تیم با خیال راحت و بدون استرس سقوط به دسته پایین‌تر بازی تیم خود را به تماشا خواهند نشست. فولاد همراه با عبدالله ویسی تاکنون تنها یک بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و برای بقا در لیگ برتر نیازمند کسب ۳ امتیاز در این دیدار است.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر فولاد به پایان رسید و ویسی که قول بقا در لیگ برتر را به هواداران فولاد داده بود امیدوار است تا شاگردانش دست پُر زمین ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را ترک کنند.

با توجه به حساسیت مسابقات، کار پیکان در هفته سی‌ام نسبت به فولاد و استقلال خوزستان بسیار سخت‌تر است و شاگردان عنایتی برای بقا باید دست به کار بزرگی در مصاف با استقلال تهران بزنند.

کد خبر 6122588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      4 4
      فولاد میفته
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      5 1
      پیکانی که وسط جدول بود حالا درخطر سقوطه همون بهتر سقوط کنه جالبه عنایتی میخاست به استقلال حال بده
    • Mntz IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
      2 1
      مجموعه خوب مدیریتی پیکان باید به این بازی با دقت خاصی نگاه کنه . از دو بازی باقیمانده تیم مس کرمان با حضور محرم جایی برای نگرانی ندارد اما شوربختانه در سمت دیگر پیکان عنایتی باعث نگرانی است.
    • مصطفی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
      1 1
      شک نکنید استقلال خوزستان وسط نیمه دوم بازی پرسپولیس حکم بقا در لیگ و گرفت و سقوط نخواهی کرد احتمال زیاد پیکان یا فولاد سقوط خواهی کرد
    • حمید IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
      0 0
      ولی دلم میگه عنایتی تیم و طوری آرنج می کند و می تواند از استقلال امتیاز بگیرد واین تیم ریشه دار میماند البته بار فنی عنایتی در مربیگری از نکونام بالاتر است