در دیدار امروز؛

شی جین‌پینگ: چین از اوضاع غزه عمیقاً متأثر است

شی جین‌پینگ: چین از اوضاع غزه عمیقاً متأثر است

رؤسای جمهور چین و مصر در دیدار امروز بر لزوم توقف جنایت‌های اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم در غزه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شیء جین پینگ رئیس جمهور چین امروز چهارشنبه پیش از آغاز دهمین نشست وزیران مجمع همکاری چین و کشورهای عربی با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود دیدار کرد.

سران دو کشور پس از برگزاری مراسم استقبال، مذاکرات رسمی داشتند و شاهد امضای تفاهم نامه‌هایی در زمینه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های کمربند و جاده، علم و فناوری، تجارت و سرمایه گذاری بودند.

به گزارش ریانوستی، دفتر ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: رؤسای جمهور مصر و چین در دیدار خود در پکن بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در نوار غزه و لزوم جلوگیری از آوارگی اجباری فلسطینیان تاکید کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری مصر در این ارتباط اضافه شده است: السیسی همچنین با تاکید بر لزوم توقف جنگ در غزه بر خطر شدید عملیات نظامی اسرائیل در رفح در ابعاد انسانی، امنیتی و سیاسی و فجایع و تلفات انسانی ناشی از آن تاکید کرد.

به گزارش آژانس فرانس پرس، شیء جین پینگ امروز چهارشنبه به همتای مصری خود گفت که چین از وضعیت «بسیار شدید» غزه «عمیقاً متأثر» شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی CCTV، رئیس جمهور چین به عبدالفتاح السیسی گفت: دور کنونی درگیری فلسطین و اسرائیل باعث ایجاد تعداد زیادی تلفات از میان غیرنظامیان فلسطینی بی گناه شده است و وضعیت انسانی در غزه بسیار وخیم است. چین عمیقاً متأثر است.

کد خبر 6122980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • M IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      1 0
      وقتی خداوند خواست ملتی را ذلیل کند مثل مصر، امارات، سعودی، اردن اینها که ادعای شان خیلی بزرگ اما جلو اسرائیل شش میلیونی بفلاکت افتاده وب دایمالخمر تبدیل شده اند خیلی اینها بیغیرت وبی شرف شدن،، سریمن ایتلاف بیست کشوری ایجاد کرده بودند،،، چقدر اینها کثیف و ذلیل هستند روابط با این ها اثر سودارد دوستی ب
    • یک مسلمان ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      1 0
      چه عجب یک تاثّری وتاسّفی ازچینیها دیدیم!@@!@.