شبکه خبری سی ان ان آمریکا از قتل عام رفح پرده برداشت؛

دست آمریکا رو شد/ جنایت هولناک رفح با سلاح‌های مخوف آمریکا رخ داد

دست آمریکا رو شد/ جنایت هولناک رفح با سلاح‌های مخوف آمریکا رخ داد

علی‌رغم تایید گزارش کارشناسان مواد منفجره از ردپای تسلیحات آمریکایی درقتل عام فجیع آوارگان رفح و کتمان دولتمردان آمریکا، سی ان ان از وجود مهمات شرکت بوئینگ آمریکا در این جنایت پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که افکار عمومی جامعه جهانی همچنان از قتل عام فجیع شامگاه یکشنبه هفته گذشته آوارگان فلسطینی در اردوگاه «خیام» در شهر رفح توسط جنگنده‌های اشغالگر اسرائیل در بهت و حیرت فرو رفته‌اند، انتشار گزارش‌های خبری تازه نشاندهنده همدستی کاخ سفید در جنایت اخیر علی رغم کتمان دولتمردان آمریکایی است.

در همین راستا، شبکه آمریکایی سی ان ان روز چهارشنبه فاش کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل از بمب‌های GBU-۳۹ ساخت شرکت آمریکایی بوئینگ برای بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی رفح استفاده کرده است که نشان دهنده همدستی آشکار آمریکا در جنایت اسرائیل ضد آوارگان بی‌پناه فلسطینی در رفح است.

پایگاه خبری المعلومه روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که تجزیه و تحلیل ویدئوهایی منتشرشده درشبکه‌های اجتماعی درباره ماهیت بمب‌های پرتاب شده در اردوگاه آوارگان در رفح توسط کارشناسان مواد منفجره حقیقت دست داشتن دولت آمریکا در جنایت کمپ آوارگان در رفح را آشکار کرد.

این گزارش می‌افزاید: چهار کارشناس مواد منفجره از جمله کارشناسان انگلیسی در بررسی فیلم‌های منتشرشده از ابعاد انفجارها و بررسی جزئیاتی از محل انفجار در مبدأ ورود اردوگاه و آثار به جا مانده از بقایای بمب تأیید کردند که بمب استفاده شده از نوع GBU-۳۹ با کالیبر انفجاری محدود ساخت آمریکا است.

در ویدئوی به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی که سی‌ان‌ان با تطبیق جزئیات، از جمله تابلوی ورودی اردوگاه و کاشی‌های روی زمین، آن را در همان صحنه قرار داده است، دم یک بمب با قطر کوچک GBU-۳۹ (SDB) ساخت ایالات متحده قابل مشاهده است.

در همین ارتباط، کریس کوپ اسمیت، کارشناس مواد منفجره و افسر سابق توپخانه ارتش انگلیس، فاش ساخت: «بمب GBU-۳۹، ساخت شرکت بوئینگ، یک مهمات با نقطه زنی بالا است که برای حمله به اهداف مهم استراتژیک طراحی شده است، در حالی که خسارت جانبی کم ایجاد می‌کند و روشن است که استفاده از هر گونه بمب‌های انفجاری در یک منطقه پرجمعیت همواره مخاطره انگیز خواهد بود.»

همچنین تروور بال، یکی از اعضای ارشد سابق تیم خنثی‌سازی مهمات انفجاری ارتش ایالات متحده، در این تصاویر قطعه‌ای را از یک GBU-۳۹ شناسایی کرد. وی به سی‌ان‌ان گفت: بخش کلاهک [مهمات] متمایز است و بخش هدایت و بال در مقایسه با سایر مهمات بسیار منحصر به فرد است. بخش‌های هدایت و بال مهمات اغلب بقایایی هستند که حتی پس از انفجار باقی می‌مانند. من بخش فعال‌سازی دم را دیدم و فوراً فهمیدم که یکی از انواع SDB/GBU-۳۹ است.

در این گزارش توضیح داده شده است که رژیم اسرائیل که اخیراً از سوی دیوان لاهه به جنایات جنگی در غزه متهم شده نه تنها به حکم دیوان دادگستری بین المللی در توقف فوری عملیات در رفح، محل اسکان بیش از یک میلیون آواره فلسطینی سرباز زده بلکه بار دیگر با دهن کچی به احکام دیوان لاهه در برابر چشم جهانیان جنایت دلخراش جدیدی با همدستی حامیانش پدید آورد.

این گزارش در پایان می‌افزاید: مناطق وسیعی از غزه همزمان با محاصره بی‌امان آن از سوی اشغالگران که دسترسی غیرنظامیان فلسطینی به غذا، آب سالم و دارو را با مشکل مواجه کرده، به تلی از آوار مبدل شده است.

کد خبر 6123024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امید ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 0
      جزیره انگل لیس که مهد شیطان پرستی و شیطان سازی در دنیاست بیش از 70 سال پیش با کمک صهیونیست های فراماسون یک کشور جعلی به نام اسرائیل سرطانی را ساختند و از هر نقطه دنیا یک سری حرومزاده را دور هم جمع کردند تا مثل اجدادشان که دزدهای دریایی بودند مال و اموال و نفت عرب ها را بدزدند. این مادر شیطان در UK i