متا شناسایی کرد؛

کمپین رژیم صهیونیستی در فیس بوک و اینستاگرام با حساب‌های جعلی

کمپین رژیم صهیونیستی در فیس بوک و اینستاگرام با حساب‌های جعلی

متا یک شرکت بازاریابی رژیم صهیونیستی را ردیابی کرده که با استفاده از حساب های کاربری جعلی فیس بوک کمپینی برای رژیم صهیونیستی در پلتفرمش اجرا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این شرکت شهروندان آمریکایی و کانادایی را هدف گرفته و محتوایی درباره درگیری های رژیم صهیونیستی و حماس منتشر می کرده است.

محققان متا در کل ۵۱۰ حساب کاربری فیس بوک ، ۱۱ صفحه، ۳۲ حساب کاربری اینستاگرام و یک گروه کشف کردند که به این کمپین مرتبط بودند.

این موارد شامل حساب های کاربری جعلی و هک شده نیز بودند. حساب های کاربری مذکور در پوشش دانشجویان یهودی، شهروندان آفریقایی آمریکایی و شهروندان نگران فعالیت می کردند و پست هایی در مدح اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی و انتقاد از آژانس UNRWAسازمان ملل و اعتراضات دانشجویان کالج ها به اشتراک می گذاشتند.

همچنین این حساب ها اظهارات اسلام هراسانه در کانادا به اشتراک گذاشته و مدعی می شدند اسلام رادیکال تهدیدی برای ارزش های لیبرال در این کشور به حساب می آید.

محققان متا اعلام کردند این کمپین به یک شرکت بازاریابی سیاسی و تجارت اطلاعات در اسرائیل مرتبط است، هرچند انگیزه آن را نمی دانند. STOIC همچنین در پلتفرم ایکس و یوتیوب نیز فعال است و وب سایت هایی متمرکز بر جنگ رژیم صهیونیستی- حماس و سیاست های خاورمیانه را مدیریت می کند.

به گفته متا، این کمپین قبل از آنکه بتواند کاربران زیادی را جذب کند کشف شد و بسیاری از حساب های کاربری جعلی توسط سیستم خودکار شرکت فناوری غیرفعال شدند. این حساب ها در فیس بوک، حدود ۵۰۰ فالور و در اینستاگرام حدود ۲ هزار فالور داشتند.

همچنین در گزارش ذکر شده به نظر می رسد افرادی که این حساب ها را ایجاد کرده اند از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای نوشتن بسیاری از اظهار نظر ها در صفحات سیاستمداران، رسانه ها و شخصیت های اجتماعی استفاده کرده اند.

کد خبر 6123064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 1
      چقدر پست و درمانده
    • ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      4 0
      در اینستاگرام هم صفحه فارسی رژیم صهیونیستی همه کاربران فیک هستند. خلاصه رژیم اشغالگر صهیونیستی هم در واقعیت و هم در فضای مجازی بازنده است. اسرائیل باطل است و باطل خواهد شد.
    • مرضیه ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      2 0
      کل اسرائیل جعلیه. کُلِّ کل