ایجاد کمپین «نه به فناوری برای آپارتاید»؛

دانشجویان در حمایت از فلسطین به گوگل و آمازون پشت کردند

دانشجویان در حمایت از فلسطین به گوگل و آمازون پشت کردند

حدود ۱۱۰۰ دانشجو و فارغ التحصیل در کمپینی شرکت کرده اند تا در شرکت های گوگل و آمازون کار نکنند و آنها را وادار به لغو یک پروژه همکاری با دولت رژیم صهیونیستی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، ائتلاف «نه به فناوری برای آپارتایدـ»(NOTA) که از کارمندان صنعت فناوری تشکیل شده، از شرکت های بزرگ می خواهد قراردادهایشان با دولت رژیم صهیونیستی را لغو کنند. آنها با ایجاد کمپینی از دانشجویان خواسته اند برای گوگل و آمازون کار نکنند و با این کار بیش از پیش به هدف خود نزدیک شده اند.

طبق گزارش نشریه ویرد بیش از ۱۱۰۰ فرد که خود را دانشجویان رشته های STEM و کارگران جوان معرفی کرده اند، در کمپین رد کردن فرصت شغلی از سوی شرکت هایی که به قدرت بخشی سیستم آپارتاید اسراییل و نسل کشی مردم فلسطین کمک می کنند، شرکت کرده اند. براساس اطلاعات موجود در وب سایت NOTAهدف این ائتلاف جمع کردن بیش از ۱۲۰۰ امضا برای کمپین است.

در بخشی از این تعهد نامه نوشته شده است: ما به عنوان جوانان و دانشجویان رشته های STEM و فراتر از آن، هرگونه شراکت در این سواستفاده وحشتناک را رد می‌کنیم. ما به کمپین نه به فناوری برای آپارتاید می پیوندیم تا از آمازون و گوگل بخواهیم به سرعت پروژه Nimbus را متوقف کنند.

گوگل و آمازون برنده مناقصه قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری این پروژه هستند که هدف آن تامین ابر رایانشی، سرویس های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای رژیم صهیونیستی است.

یک سخنگوی گوگل قبلا این موضوع را رد کرده بود که پروژه Nimbus با محتوای حساس، محرمانه یا نظامی مربوط به تسلیحات نظامی و هوش مصنوعی مرتبط است.

گوگل و آمازون به عنوان دو شرکت بزرگ فناوری، دو کارفرمای بزرگ فارغ التحصیلان رشته های STEM نیز به حساب می آیند. به نوشته ویرد دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های استنفورد، یو سی برکلی، دانشگاه سن فرانسیسکو و دانشگاه ایالتی سن فرانسیکو از امضا کنندگان این کمپین هستند که در نزدیکی شرکت گوگل قراردارند.

کد خبر 6141420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      0 0
      بابا این همه میگین کودکان غزه پدرمادروخانواده شونوازدست دادن اینا عروسک میخان چکار این بچه ها یه آغوش گرم خانواده میخان عوض اینکه دنبال عروسک باشین خوب بیارنشون ایران اگه واقعا خانواده ندارن بدین به اون خانواده های که چندساله منتظر یه فرزندهستن برای بهزیستی ایران که خیلی گرون قیمته وشرط وشروط داره