۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴

در صحن مجلس؛

پاپی‌زاده برای حضور در «هیات رئیسه مجلس» سوگند یاد کرد

پاپی‌زاده برای حضور در «هیات رئیسه مجلس» سوگند یاد کرد

به دنبال بازشماری آرای دبیران هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و تغییر در ترکیب آن، عباس پاپی‌زاده در جسله علنی امروز سوگند یاد کرد که آیین‌نامه را رعایت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر رنجبرزاده در جلسه علنی امروز (پنجشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: صندلی هیأت رئیسه با سایر صندلی‌های مجلس تفاوتی ندارد و این نمایندگان مجلس هستند که به مجلس اعتبار می‌دهند، لذا جا به جا شدن صندلی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی بیان کرد: بعد از انتخابات هیأت رئیسه، آقای کوچک زاده نسبت به شمارش آرا اعتراض داشت و رئیس مجلس دستور بازشماری آرا را صادر کرد، حال اینکه این اتفاق در ۱۰۰ سال گذشته هم رخ نداده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: هیأت رئیسه سنی مسئولیت صفر تا صد برگزاری انتخابات هیأت رئیسه مجلس را به عهده دارد، پس اگر اعتراضی به آرای اعلامی وجود داشت باید همان زمان اعلام می‌شد.

رنجبرزاده تصریح کرد: در هیچ کدام از مواد آئین نامه اشاره‌ای درباره بازشماری آرا نشده است. وقتی تعرفه‌ها از صحن خارج شد، دیگر بازشماری آن وارد نیست و نباید صورت گیرد. به هر حال رئیس مجلس برای آرامش بخشیدن به جامعه و نمایندگان دستور بازشماری را داد و در نهایت رأی بنده و آقای پاپی زاده تساوی شد.

وی گفت: طبق آئین نامه می‌توانم بگویم که بازشماری را نمی‌پذیرم چون در مجلس هم سوگند عضویت در هیأت رئیسه را یاد کردم، اما بر اساس پیام رهبری برای آغاز به کار مجلس دوازدهم، به این موضوع تمکین می‌کنم و معتقدم باید مجلس آرامش بخش، امید آفرین و دعوت کننده به همدلی باشد.

بر این اساس، در جلسه علنی امروز پاپی زاده با حضور در مقابل جایگاه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد و جایگزین رنجبرزاده در هیأت رئیسه مجلس شد.

متن سوگند هیأت رئیسه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم، من به عنوان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم.»

گفتنی است، ۸ خرداد انتخابات هیأت رئیسه مجلس دوازدهم برای اولین سال فعالیتش برگزار شد و رأی گیری از منتخبان برای تعیین ۱۲ عضو هیأت رئیسه صورت گرفت، اما به دنبال اعتراض برخی از کاندیداهای ارکان هیأت رئیسه، بازشماری آرا صورت گرفت. با شمارش مجدد آرا، عباس پاپی زاده جایگزین اکبر رنجبرزاده در جایگاه دبیری هیأت رئیسه مجلس شد.

کد خبر 6123217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha