۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳

سربازی عنوان کرد؛

خطرات اختلالات تیروئیدی در بارداری

خطرات اختلالات تیروئیدی در بارداری

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به عواقب بی‌توجهی به درمان اختلالات تیروئید در بارداری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سربازی، با اشاره به هفته جهانی اطلاع رسانی تیروئید، گفت: هفته جهانی تیروئید با هدف افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری‌های تیروئید، عوارض و راه‌های پیشگیری و درمان آن نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه تیروئید بزرگ‌ترین غده درون‌ریز بدن است، هورمون‌های تیروئیدی را برای عملکرد درست و دقیق کل بدن ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هرگونه اختلال در عملکرد غده تیروئید یا ترشح هورمون‌های آن می‌تواند باعث اختلال در کارکرد بدن شود.

به گفته سربازی، گرچه اختلالات تیروئیدی در زنان شایع‌تر از مردان است اما در همه جهان این اختلالات در هر دو جنس و در تمام سنین شایع است.

سربازی با اشاره به اینکه عوامل زیادی در بروز اختلالات تیروئیدی نقش دارند، کمبود ید در غذای مصرفی روزانه، ابتلاء به دیابت، مصرف مستمر بعضی از داروها و مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و…) را در بروز اختلالات تیروئیدی مؤثر عنوان کرد.

وی افزود: مصرف نمک‌های غیر تصفیه شده و فاقد ید اثرات نامطلوبی بر عملکرد تیروئید خواهد داشت.

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های معاونت بهداشت با تاکید بر لزوم درمان اختلالات تیروئید در زنان باردار گفت: بی‌توجهی به درمان مشکلات تیروئید در زنان باردار ممکن است منجر به بروز عوارض جدی در مادر و جنین شود.

سربازی، سرطان تیروئید را یکی از بیماری‌های غده تیروئید برشمرد و یادآور شد: اکثر سرطان‌های تیروئید در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند.

وی تاکید کرد: اغلب گره‌های تیروئید غیر سرطانی هستند ولی پیگیری همه آنها ضروری است.

کد خبر 6123244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha