۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹

دادستان کرمان:

تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت مانع حل مسائل استان ها است

تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت مانع حل مسائل استان ها است

کرمان- دادستان کرمان با تاکید بر اینکه نیازمند رفع خلاءها و موانع تولیدی در کشور هستیم، گفت: تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت مانع بزرگی برای حل مسائل در استان‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش معدن و قضا، اظهار داشت: در چند سال اخیر معظم له کلمه تولید و اقتصاد را به کرات در پیام‌های نوروزی آورده‌اند و مسئولان را به علمیاتی شدن شعارهای نوروزی سفارش کرده‌اند.

وی افزود: جهش تولید با مشارکت مردم، نیازمند ایجاد بسترهای لازم و عزم جدی و هماهنگی بیشتر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه است که در این صورت بستر جهش، با مشارکت مردم فراهم می‌شود.

بخشی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در این بین مانع‌زدایی، جلوگیری از مداخلات بی‌معنای ادارات در حوزه تولید و باز کردن قفل و زنجیرها است.

این مقام عالی قضائی در استان با تاکید بر اینکه نیازمند رفع خلاءها و موانع تولیدی در کشور هستیم، به برخی دستورالعمل‌ها، آئین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و قوانین دست و پاگیر که موانعی را پیش روی تولیدکنندگان گذاشته‌اند نیز اشاره کرد.

بخشی تصریح کرد: این موانع باید در اسرع وقت برطرف شوند و اصلاح قوانین و مقررات پیچیده در دستور کار قرار گیرند نه اینکه خودمان در مسیر تولید مانع تراشی کنیم.

مدعی العموم در استان کرمان، تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت را مانع بزرگ برای حل مسائل استان‌ها دانست.

بخشی با اشاره به اینکه افزایش اختیارات نماینده عالی دولت در استان ضروری است، تاکید کرد: در راستای رفع موانع تولید و بهتر انجام شدن کارها، بایستی به شورای معادن استان اختیارات بیشتری داده شود.

دادستان کرمان بررسی علت عدم راه اندازی بیمارستان شرکت معدنی صنعتی گل گهر بعنوان بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور را مهم دانست.

وی افزود: متأسفانه علی رغم پیگیری‌های متعدد استاندار، مدیرعامل شرکت و سایر مسئولین استانی، هزینه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، خرید تجهیزات لازم و جذب نیروی انسانی، به دلیل ترک فعل در تهران، هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

بخشی گفت: قطعاً این موضوع به دادستان کل کشور اعلام خواهد شد تا در صورت صلاحدید دستور رسیدگی به این بزه ترک فعل را صادر کرده و نتیجه را به مردم گزارش خواهیم داد.

کد خبر 6123287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha